نمایش‌های مختلف با موضوعات متنوع در حالی از ابتدای آغاز پاییز در سالن‌های تئاتر مشهد به‌روی صحنه رفته است که کارگردانان این آثار به‌افت استقبال مشهدی‌ها از اجرای تئاترها در مقایسه با سال‌های گذشته تاکید کردند.

افت استقبال مشهدی‌ها از تئاتر

به گزارش قدس آنلاین ، تئاتر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری، که از جهاتی هیچ جانشین و رقیبی ندارد، در سال‌های اخیر در مشهد مورد توجه جدی مردم قرار گرفته است، قدرت تئاتر در تربیت جامعه، رشد و بالندگی تفکر و نگرش اجتماعی، سیاسی و نیز در استحکام بخشیدن به‌روابط محکم و منسجم اجتماعی و زنده نگاه داشتن مولفه‌های هویت فرهنگی بی‌نظیر است.

از سوی دیگر مشهد دومین کلانشهر بعد از تهران است که به‌واسطه تلاش هنرمندان، نه تنها چند سالی است، چراغ تئاتر در مشهد روشن شده، بلکه مردم نیز بیشتر از گذشته با این هنر مدرن آشنا شده‌اند، آنها از میان تعدد اجراهای نمایش، اثر دلخواه خود را انتخاب کرده و به‌تماشای آن می‌نشینند.

همچون سال های گذشته، نمایش‌های مختلفی با موضوعات متنوع در حالی از ابتدای آغاز پاییز در سالن‌های تئاتر مشهد به‌روی صحنه رفته است، کارگردانان این آثار  به‌افت استقبال مشهدی‌ها از اجرای تئاترها در مقایسه با سال‌های گذشته تاکید کردند.

نمایش «با مسؤولیت محدود»؛ روایت تراژدی اجتماعی

نویسنده و کارگردان نمایش «با مسؤولیت محدود» گفت: استقبال مردم از این نمایش طی روزهای اخیر بسیار ضعیف بود، البته تا جایی که مطلع هستم، این موضوع برای سایر نمایش‌های در حال اجرا نیز همین طور بوده است.

محمد خوش‌خلق درخصوص ویژگی‌های این نمایش تاکید کرد: نمایش «با مسؤولیت محدود» درامی اجتماعی است که تراژدی اجتماعی را عنوان می‌کند و به‌ایجاد مشکلات ناشی از فضای تضاد طبقاتی می‌پردازد.

وی افزود: در این نمایش، مخاطب با چگونگی ایجاد فضای تضاد طبقاتی بیشتر آشنا می‌شود، امیدوارم این نمایش بتواند جنبه آموزشی خوبی برای مردم داشته باشد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر نسبت به‌رضایت مردم از تماشای نمایش «با مسؤولیت محدود» ابراز خرسندی کرد و افزود: این نمایش تا پایان مهرماه ۹۷ در تماشاخانه شمایل واقع در خیابان سناباد، حد فاصل سناباد 45 و 47 برای علاقمندان اجرا می‌شود.

مسائل اقتصادی موجود در کشور و استان؛ علت مهم کاهش میزان استقبال مردم از تئاتر

کارگردان نمایش «کلاس اول» نیز با اشاره به‌سیر نزولی میزان استقبال مردم از این نمایش؛ گفت: این موضوع ارتباطی به‌محتوای نمایش‌ها ندارد، بلکه به‌نظر می‌رسد، مسائل اقتصادی موجود در کشور و استان دلیل این میزان کاهش  تعداد تماشاگران باشد.

مهسا غفوریان با اشاره به‌اینکه سخت‌افزارهای نمایش  در مشهد افزایش یافته است؛ ادامه داد: این سخت‌افزارها برای اجرای نمایش با افزایش هزینه‌ها روبه‌رو بوده، اما با این وجود افزایش قیمت در بهای بلیت این نمایش را نداشتیم.

وی با اشاره به‌استفاده از بازیگران کم تجربه در این نمایش؛ افزود: ۹۰ درصد مخاطبان از نمایش راضی بودند و با آن ارتباط برقرار کرده بودند.

کارگردان نمایش «کلاس اول» با تاکید بر اینکه ویژگی این تئاتر متفاوت بودن در شیوه کارگردانی و حال و هوای کارگاهی و مستندگونه آن است؛ اضافه کرد: وجود این ویژگی‌ها سبب شد تماشاگران از یک زاویه دید وسیع‌تر به‌تئاتر نگاه کند.

غفوریان بیان کرد: از استقبال مردم راضی بودم، اما از اینکه نمایش «کلاس اول» بیشترین فروش را داشته باشد خوشحال نیستم؛ چراکه نمایش‌های خوبی نیز در سالن های نمایش بوده که استقبال نشده است.

نمایش «نردبانی تا ستاره»؛ روایت زندگی جانبازان

کارگردان و بازیگر نمایش «نردبانی تا ستاره»  با اشاره به‌اینکه این نمایش با محوریت دفاع مقدس است؛ گفت: این نمایش روایت زندگی جانبازان است.

محمد الهی با بیان اینکه این نمایش هر شب از ساعت 19 در فرهنگسرای غدیر مشهد اجرا می‌شود؛ ادامه داد: با وجود اینکه استقبال مردم از این نمایش کم بوده، اما میزان رضایت تماشاگران خوب بوده است.

وی با بیان اینکه در نگارش نمایشنامه‌ها، کمتر به‌روایت زندگی جانبازان پرداخته شده است؛ اضافه کرد: لازم است، مسؤولان فرهنگسراها نیز بیش از این به‌اجرای نمایش‌های مختلف به‌ویژه آثاری با موضوعات تخصصی توجه کنند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.