کوهستان پارک شادی مشهد مدت‌هاست خاک می‌خورد و کم‌کم از خاطره‌ شهروندان مشهدی هم پر خواهد کشید.

"کوهستان پارک شادی" مشهد دیگر "نوستالژی" هم نیست

 

به گزارش قدس آنلاین ، کوهستان پارک شادی مشهد از جمله نوستالژی‌های دهه 70 و 80 تمام شهروندانی است که روزگاری را با این خاطره در مشهدمقدس سپری کرده‌اند اما اینک مدت‌هاست که خاک می‌‌خورد و گویا قرار نیست مجدد راه‌اندازی شود.

از مدت‌ها قبل زمزمه‌های متعددی در زمینه این پارک تفریحی قدیمی در وکیل آباد مشهد به گوش می‌رسد و گزارش‌ها و اخبار متفاوتی نیز در مورد کوهستان پارک شادی مشهد در سال‌های اخیر از سوی رسانه‌های مکتوب و مجازی کار شده است اما هیچکدام به نتیجه نرسیده و این خاطره زیبای مشهدی‌ها هنوز که هنوز است خاک می‌خورد.

به سراغ برخی شهروندان مشهدی هم که می‌روید هنوز از این مکان تاریخی در شهر مشهد خاطره دارند و شاید بازگشایی و راه‌اندازی مجدد آن بتواند بخشی از بار تفریحی را به ویژه برای کودکان و نوجوانان شهر به دوش بکشد.

چرا کوهستان پارک تعیین تکلیف نمی‌شود؟

یکی از شهروندان مشهدی با اشاره به وضعیت کوهستان پارک شادی مشهد می‌گوید: واقعا هیچ وقت متوجه نشدم اصلا چرا این پارک تعطیل شد و چرا بازگشایی نمی‌شود؟ اگر وسایل آن استاندارد نبود چرا پس این همه مدت کار می‌کرد و اگر کاربری آن مشکل دارد چه کلاف سردرگمی این وسط وجود دارد که اجازه نمی‌دهد تعیین تکلیف شود؟

وی ادامه می‌دهد: در مشهد حتی زائران نیز با این مکان زیبا و دیدنی خاطره دارند اما سال‌های سال است که وسایل آن خاک می‌خورند و بنظرم حتی می‌توان این مکان را تبدیل به موزه تفریحی کرد!

خاطراتمان خاک می‌خورد

شهروند دیگری نیز در این زمینه می‌گوید: خاطره‌ها بخش مهمی از هویت جمعی و فردی را در هر جامعه‌ای تشکیل می‌دهند اما گویا قرار است این خاطره جمعی ما در مشهد به فراموشی سپرده شود زیرا هیچ فعل مثبتی از سوی شهرداری و شورا و سایر نهادهایی که در این زمینه مرتبط هستند دیده نشده است.

وی بیان می‌کند: به‌نظرم باید در مرحله نخست کاملا برای شهروندان شفاف سازی شود که علت تعطیلی چندساله کوهستان پارک شادی مشهد چیست زیرا هنوز هم که هنوز است بسیاری از شهروندان نمی‌دانند چرا کوهستان پارک تعطیل شده است.

فضای تفریحی در مشهد اندک است

شهروند دیگری نیز با ابراز تاسف از اینکه وضعیت کوهستان پارک شادی مشهد تعیین تکلیف نمی‌شود خاطرنشان می‌کند: فضاهای تفریحی در مشهد ویژه کودک و نوجوان بسیار اندک است و طی این سال‌ها که کوهستان پارک تعطیل شده کمبود این فضای تفریحی در مشهد کاملا محسوس بوده است.

وی می‌افزاید: در این سال‌ها کمتر تلاش شده تا خلاء این فضای تفریحی در مشهد پر شود و فضاهای دیگر نیز عمدتا قیمت بالایی دارند و به صورت خصوصی اداره می‌شوند اما در مجموع امیدوارم زودتر وضعیت این فضای تفریحی مشخص شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.