مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: چهارمین دوره 'طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی' امروز ۲۱ مهر ماه از روستای چاهشک در این استان به صورت رسمی آغاز شد.

 آمارگیری مسکن روستایی در خراسان رضوی آغاز شد/ رصد ویژگیهای ۱۵ هزار و ۲۰۰ خانه در ۴۲۳ روستای استان

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا موسوی نیا شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح اقدامی برای بهبود وضعیت مسکن روستاییان و پیشبرد طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، ایجاد امکانات رفاهی و اجرای سایر طرحهای عمرانی در سطح روستاها است.
وی ادامه داد: جمع ‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگیهای سکونتی و بهداشتی، برنامه ‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان و برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی از دیگر اهداف اجرای این طرح هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: 'طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی' با حضور ۷۰ نفر آمارگیر خارج از مجموعه بنیاد مسکن با همکاری مرکز آمار ایران اجرا می شود و طی آن ویژگیهای ۱۵ هزار و ۲۳۰ خانه در ۴۲۳ روستای سطح استان مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: روستاهای شهرستان های بردسکن، تایباد، باخرز، تربت‌ جام، تربت‌ حیدریه، جغتای، جوین، چناران، خواف، درگز، رشتخوار، زاوه، سبزوار، خوشاب، سرخس، بجستان، طرقبه شاندیز، فریمان، قوچان، کاشمر، خلیل آباد، کلات، گناباد، مشهد، مه ‌ولات و نیشابور در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرند.
موسوی نیا ادامه داد: با اجرای این طرح، تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده بررسی و شناخت عمومی از روستا و واحدهای مسکونی روستایی بدست می آید و اطلاعات مالکانه و فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت، عمر ساختمان، تعداد طبقات، نوع مصالح ساختمانی، جهت ساختمان جمع آوری می‌ شوند.
وی گفت: طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی از سال ۱۳۸۲ هر پنج سال یکبار توسط بنیاد مسکن و با همکاری مرکز آمار ایران اجرا شده و چهارمین دوره این طرح تا ۲۱ آبان ماه ادامه دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در چارچوب اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی این استان از سال ۱۳۸۷ تاکنون صاحبان ۱۳۵ هزار واحد مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده و از این تعداد ۱۱۴ هزار واحد پایان کار ساخت خود را دریافت کرده اند.
یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۵۱۶ هزار و ۴۱۹ خانوار در سه هزار و ۲۸۱ نقطه روستایی این استان زندگی می کنند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.