تعداد پرواز ایرلاین‌ها در فرودگاه مشهد کاهش یافته و البته قیمت بلیت‌ها نیز اندکی متعادل‌تر شده است.

کاهش محسوس تعداد پروازها در فرودگاه مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، در همین روزها اگر سری به فرودگاه  شهید هاشمی‌نژاد مشهد بزنیم متوجه می‌شویم که این فرودگاه مثل سابق پر رفت و آمد نیست‌.

مردم دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه دارند؛ سودجویی شرکت‌های هواپیمایی و تعطیل کردن خطوط هوایی، قیمت بالای بلیت هواپیما و پایان فصل سفر از جمله این موارد هستند که سبب گلایه مردم شده‌ و از سوی دیگر همین موارد سبب شده که حجم و میزان پروازها در فرودگاه نیز مقداری با افت مواجه شود.

کارمندان پای ثابت پروازها

یکی از مسئولان گیت ورود به فرودگاه مشهد که مایل نبود نامش در این گزارش آورده شود می‌گوید: هم اکنون میزان خانواده‌ها و افرادی که به قصد تفریح در فرودگاه تردد می‌کنند بسیار کم شده است.

وی ادامه می‌دهد: ما شاهد هستیم در بسیاری از پروازها بخش قابل توجهی مسافر خارجی حضور دارند و یا اینکه افرادی هستند که به قصد مأموریتی اداری به شهر دیگر سفر می‌کنند و به عبارتی کارمند هستند بیشتر از هواپیما استفاده می‌کنند.

تعداد کم پروازها

هستی ح. یکی از شهروندان مشهدی است که تعداد سفر بالایی دارد و به عبارت دیگر جزو افراد کثیرالسفر به حساب می‌آید و در ارتباط با مشکلاتی که در استفاده از پروازهای داخلی برایش وجود دارد می‌گوید: بنده به صورت هفتگی در یک مسیر پروازی ویژه رفت و آمد می‌کنم اما هم اکنون شاهد هستم که تعداد پروازها به مقصد مورد نظر بنده کاهش داشته و ظاهرا در بقیه موارد هم به همین صورت است.

وی ادامه می‌دهد: به عنوان مثال اگر قبلا برای این مقصد روزی 4 پرواز وجود داشت حالا روزی 2 پرواز وجود دارد و این مسئله در بسیاری از موارد برنامه‌ریزی‌های شغلی من را بر هم زده است.

قیمت همچنان بالای پروازها

فرهاد ط. از دیگر شهروندان مشهدی است که رفت و آمد زیادی با هواپیما دارد و با اشاره به بالا بودن قیمت بلیت هواپیما می‌گوید: در گذشته بلیت هواپیما برای مسیری مانند مشهد به تهران بین 100 تا 200 هزار تومان بود و حتی در برخی اوقات این میزان کمتر هم می‌شد.

وی ادامه می‌دهد: شما همین حالا به وبسایت‌های ویژه فروش بلیت هواپیما سری بزنید می‌بینید که نرخ‌ها بالای 300 هزار تومان است و یک رفت و برگشت برایتان حدود 700 هزار تومان خرج برمی‌دارد؛ در نظر بگیرید که یک خانواده 4 نفره هستید و می‌خواهید به سفر بروید؛ حدود 3 میلیون تومان باید هزینه رفت و آمد پرداخت کنید و طبیعی است که خانواده‌ها میلی به استفاده از این وسیله برای سفر نداشته باشند.

کاهش تعداد پروازهای داخلی و خارجی

مجید فرقانی؛ دبیر انجمن صنفی خدمات هوایی سفر خراسان رضوی اما با اشاره به گلایه‌های مردمی در حوزه پروازهای داخلی می‌گوید: خوشبختانه در مسیرهای داخلی نرخ بلیت مقداری متعادل‌تر شده اما علت آن تنها پایین آمدن قیمت دلار نیست بلکه بخش زیادی از آن مربوط به پایان فصل سفر و کاهش تقاضاها است.

وی ادامه می‌دهد: در مسیرهای خارجی نیز با توجه به اینکه نرخ پایه دلار از 14 هزار 800 تومان به 9700 رسیده قیمت بلیت‌ها کاهش داشته و البته ورود به فصل کاهش تقاضاها هم در این زمینه موثر بوده است.

دبیر انجمن صنفی خدمات هوایی سفر خراسان رضوی بیان می‌کند: در این بین با توجه به کاهش تقاضا شرکت‌های هواپیمایی برای اینکه بتوانند قیمت‌ها را در سطح مطلوب خود نگاه دارند تعداد پروازها را کم کرده و یا در برخی از مسیرها کلا لغو کرده‌اند.

فرقانی تأکید می‌کند: به عنوان مثال در مسیرهای خارجی بخش زیادی از پروازهای آنتالیا، گرجستان و دوبی کنسل شده و شرکت هواپیمایی امارات نیز هم قرار است تا ابتدای آبان ماه پروازهای خود از مشهد را به علت کمبود تقاضا لغو کند.

وی می‌افزاید: در مسیرهای داخلی نیز پروازهایی مانند قشم کلا حذف شده و مسیرهایی مانند کیش و یا چابهار هم تعداد پروازها کاهش داشته؛ در واقع شرکت‌های هواپیمایی این کار را انجام می‌دهند تا عرضه و تقاضا همچنان متناسب باقی مانده و قیمت‌ها کاهش پیدا نکند.

به گزارش تسنیم، واضح است که شرکت‌های هواپیمایی به نوعی از وضعیت مردم و التهابات بازار سوءاستفاده می‌کنند چرا که در سال‌های قبل همین تعداد پرواز را با نرخ‌های بسیار کمتر از این انجام داده بودند و طبیعی است که ضرری هم متوجه آن‌ها نبوده است.

اما در این میان نقش بخش‌های نظارتی باید دیده شود و نهادهای دولتی و انجمن‌هایی که در حوزه حمایت از حقوق مصرف کننده فعالیت دارند باید در این حوزه ورود داشته باشند چراکه اقدامات این چنینی مظهر در نظر نداشتن حقوق مصرف کننده هستند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.