فاطمه صدیق مروستی با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به صرع هستند، گفت: علل این بیماری در سنین مختلف متفاوت است.

بیماری صرع دلایل مختلفی دارد/ حدود ۸۰۰ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا هستند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، فاطمه صدیق مروستی در ارتباط با بیماری صرع گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر بیمار مصروع در کشور وجود دارد که علت ابتلای آنها به این بیماری بسته به سن آنها متفاوت است. 

وی افزود: تب در کودکی و ضربه‌های مغزی در بزرگسالی از علل عمده ابتلا به صرع به شمار می‌رود و تومور در سنین بالا نیز می‌تواند سبب تشنج شود. در نوجوانان صرع دلیل خاصی ندارد و شناخته شده نیست. 

این نورولوژیست تأکید کرد: بیماران مصروع حتماً باید داروهای خود را کامل و به موقع استفاده کنند و به دلیل ایجاد عارضه نسبت به قطع آن به صورت خودسرانه اقدام نکنند چرا که حداقل دوره درمانی صرع ۲ تا ۳ سال است و در صورت بروز عارضه حتماً باید با پزشک مشورت شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد بیماران مصروع برای درمان به جراحی نیازی ندارند و بیماری آنها با دارو قابل کنترل است. همچنین در کودکان بیش از ۷۵ درصد موارد صرع در تشنج از طریق دارو کامل قابل کنترل است.

صدیق مروستی در مورد اینکه وضعیت دارویی بیماران مصروع در حال حاضر چگونه است؟ گفت: امیدواریم که سیستم درمان و بهداشت کشور اقدامات لازم را برای درمان این کودکان انجام دهد قیمت برخی از داروهای این بیماران که ماده مؤثره آن از خارج تهیه می‌شود نسبت به قبل افزایش یافته و گاهی پیدا کردن دارو نیز سخت‌تر شده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.