یک مؤسسه سودجو با ارسال پیامکی به صورت انبوه مدعی شده است که می‌تواند سؤالات احتمالی وکالت ۹۷ را پیش از طراحی حدس زده و آن را در اختیار داوطلبان قرار دهد.

ادعای یک مؤسسه سودجو برای فروش سؤالات آزمون وکالت ۹۷

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، قبولی در آزمون وکالت از آن دست آرزوهایی است که بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق آن را در دل دارند و برای تحقق آن هزینه‌های مختلفی هم می‌کنند.

یکی از دلایل افزایش رقابت در آزمون وکالت کم بودن میزان جذب در آزمون وکالت و دیگری تصور درآمد بالا از شغل وکالت است تصوری که رئیس اسکودا آن را درست نمی داند و پیرامون آن می گوید: بازار وکالت بازار پررونقی نیست و کمتر از ۵ درصد وکلا درآمد خیلی خوبی دارند و به نظر من حتماً ۹۵ درصد آنها یک معیشت معمولی دارند و در برخی کانون‌ها، تقریباً نزدیک به نصف اعضاء نمی‌توانند حتی پروانه وکالت خود را تمدید کنند.

*فروش سؤالات احتمالی وکالت ۹۷ بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان

وجود رقابت زیاد بین فارغ‌التحصیلان حقوق و دیگر افرادی که مجوز شرکت در آزمون وکالت را دارند، سبب شده است مؤسسات متعدد، خدمات مختلف تست و کلاس برای این آزمون برگزار کنند، کلاس‌هایی که گاه با هزینه‌های گزاف برگزار شده اما با این وجود طرفداران زیادی هم دارد.

اما این روزها که به زمان برگزاری آزمون وکالت در آذرماه نزدیک می‌شویم کلاس و آزمون جای خود را به فروش سؤالات تضمینی آزمون وکالت داده است.

فرستنده این پیامک فروش سوالات احتمالی وکالت، آدرس یک سایت نسبتاً معتبر را داده است، با شماره ارسال شده تماس می‌گیرم، اپراتور می‌گوید سؤالات احتمالی براساس سؤالات سال‌های قبل نیست بلکه به تشخیص اساتید طرح شده است و تا ۸۰ درصد به صورت میانگین با سؤالات واقعی تطابق دارد! این تطابق در کمترین حالت ۶۰ درصد با سؤالات درس اصول فقه است!

درباره قیمت سؤالات می‌پرسم و اپراتور پاسخ می‌دهد: قیمت سؤالات با چاپ سیاه و سفید ۷۰۰ هزار تومان و با چاپ رنگی ۹۰۰ هزار تومان است.

*فروش سؤالات احتمالی آزمون وکالت بی‌تردید کلاهبرداری است

مرتضی شهبازی‌نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه سؤالات آزمون وکالت در زمانی نزدیک به آزمون طراحی می‌شوند، گفت: این قبیل پیامک‌ها بی‌تردید کلاهبرداری است و داوطلبان مطمئن باشند که با هیچ فناوری و منطقی نمی‌توان به سؤالاتی که قرار است ۲ ماه دیگر طراحی شوند، دسترسی پیدا کرد و آنها را حدس زد.

وی افزود: گزارش این تخلف را به مراجع ذی‌ربط منعکس کرده‌ام زیرا این قبیل مؤسسات باعث بی‌اعتمادی داوطلبان آزمون وکالت می‌شوند. 

شهبازی‌نیا اضافه کرد: سطح امنیتی آزمون وکالت از طراحی سؤالات تا برگزاری بسیار مناسب و بالاست و قطعاً سؤالاتی که توسط این افراد سودجو فروخته می‌شود ربطی به سؤالات اصلی آزمون وکالت ندارد.

به گزارش فارس، علاوه بر لزوم هوشیاری داوطلبان آزمون وکالت برای رونق ندادن به بازار سودجویان، مراجع ذی‌ربط نیز در خصوص فعالیت آزادانه این قبیل مؤسسات باید مراقبت لازم را کرده و با آنها برخورد کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.