رئیس پارلمان عراق و نخست وزیر مامور تشکیل دولت این کشور بر اهمیت بسیج همه امکانات برای تشکیل دولتی توانمند برای حل و فصل بحران ها و برآورده کردن خواسته های ملت تاکید کرد.

رایزنی الحلبوسی و عبدالمهدی/ درخواست صدر از سیاستمداران اهل سنت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دفتر محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: الحلبوسی در جریان استقبال از عادل عبدالمهدی مسیر تشکیل دولت جدید را بررسی کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف در این دیدار تلاش ها برای اتمام روند تشکیل دولت در موعد تعیین شده در قانون اساسی را مورد بحث قرار دادند.

این بیانیه به نقل از الحلبوسی آورده است: دولت آینده باید توانایی استقلال کافی را به منظور برعهده گرفتن روند بازسازی و فعال سازی سرمایه گذاری در کشور و تکمیل طرح اصلاحات ملی از طریق یک کابینه منسجم و کاردان و برخوردار از توافق ملی فراگیر داشته باشد.

آغاز به کار عبدالمهدی در خارج از منطقه الخضراء

نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق فعالیت های خود در خارج از منطقه الخضراء در مرکز شهر بغداد را آغاز کرد.

در بیانیه دفتر عادل عبدالمهدی آمده است که وی فعالیت خود را در دفتر جدیدش در منطقه مقابل ایستگاه قطار در بغداد آغاز و چند جلسه درباره تشکیل دولت و برنامه آن برگزار کرد.

درخواست صدر از سیاستمداران اهل سنت

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از سیاستمداران اهل سنت این کشور خواست تا منافع عمومی را بر منافع حزبی مقدم بدانند.

صدر در پیام خود خطاب به اهل سنت و سیاستمداران آنها در عراق با اشاره به مقاومت ملت عراق در برابر اشغالگران آورده است: زمان برای افراد کاردان و تکنوکرات و مستقل فرا رسیده است تا در کنار یکدیگر در امنیت و آرامش به دور از خنجر خیانت و معامله های فساد آمیز زندگی کنیم.

حمایت عراق از پیشنهاد مربوط به فلسطین در ژنو

نایب رئیس اول پارلمان عراق از حمایت عراق از پیشنهاد مربوط به فلسطین در ژنو خبر داد و خواستار موضع واحد عربی درقبال مسائل مهم ملت های منطقه شد.

حسن الکعبی در نشست مشورتی پارلمانی های اسلامی در ژنو گفت: باید یک چشم انداز واحد درقبال مسائل مهم منطقه و در صدر آنها درخصوص مسئله فلسطین، سوریه، یمن و لیبی تدوین کنیم.

وی خواهان موضع واحد عربی درقبال مسائل مهم ملت ها شد و بر لزوم تشدید تلاش ها و هماهنگی بین گروه های اسلامی برای برطرف کردن کسری بودجه آژانس امدادرسانی وکاریابی سازمان ملل متحد ویژه رسیدگی به اوضاع پناهندگان فلسطینی و مقابله با تصمیم آمریکا برای توقف کمک های خود به این آژانس تاکید کرد.

الکعبی بر حمایت عراق از پیشنهاد مطرح شده در این زمینه و درج آن در جدول کاری مجمع عمومی اتحادیه بین المللی برای رای گیری در آن تاکید کرد.

الکعبی برای شرکت در یکصد و سی و نهمین دوره اتحادیه پارلمان های بین المللی در ژنو به سرمی برد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.