یزد -مددجوی سرطانی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با دریافت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال با ایجاد کارگاه قالی‌بافی برای ۲۰ زن سرپرست خانوار اشتغال‌زایی کرد.

کارآفرینی مددجوی سرطانی برای ۲۰ زن سرپرست خانوار یزدی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کمیته امداد، مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد که با غلبه بر بیماری سرطان برای ۲۰ زن سرپرست خانوار کرده گفت: ساکن یکی از روستاهای شهرستان خاتم از توابع استان یزد بودم؛ سال ۹۰ ازدواج کردم و دو سال پس از ازدواج با مراجعه به دکتر و انجام آزمایش‌های پزشکی مطلع شدم که به سرطان هوچکین (غده‌های لنفاوی) مبتلا هستم؛ بنابراین برای طی مراحل درمانی مجبور شدم برای مدتی به یزد مهاجرت کنم.

وی افزود: پس از اطلاع از بیماری برای تأمین هزینه‌های پرتودرمانی و شیمی‌درمانی مجبور شدم تمامی دارایی و وسایل زندگی را بفروشم و خرج درمان کنم، روند درمان همچنان ادامه دارد و ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان برای این موضوع هزینه می‌کنم.

 این کارآفرین گفت: زمانی که در روستا بودم در حال انجام مراحل راه‌اندازی سالن مرغ گوشتی بودم و مکان مناسبی هم برای این منظور در نظر گرفته بودم، مسیری تا موفقیت در طرح مرغ داری نمانده بود که گرفتار غول سرطان شدم و به همین به علت این پروژه معلق شد.

وی با بیان اینکه به دلیل تخریب شبکیه چشمش باید از عینک مخصوص برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن استفاده کند، گفت: مدتی پس از سکونت در یزد به دلیل مشکلات موجود در سال ۹۴ تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتیم و طی این مدت من و همسرم برای امرار معاش مجبور به انجام کارهای متفرقه ازجمله قالی‌بافی شدیم تا اینکه دو سال بعد با توجه به تجربه و شناختی که نسبت به حرفه قالی‌بافی داشتیم، مصمم شدیم با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد اقدام به راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی کنیم.

این کارآفرین یزدی افزود: همسرم از دوران کودکی با تاروپود قالی آشنا بود و ازآنجایی‌که زندگی‌اش در روستا با قالی‌بافی عجین بود و در کنار مادر به مهارت لازم دست پیداکرده بود برای راه‌اندازی کارگاه قالی بافق به عنوان یک قالی‌باف ماهر، بازوی راست من در اجرای این طرح شد.

وی تصریح کرد: سال ۹۶، ۳۰ میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد دریافت کردم و با این وام مکانی را برای ایجاد کارگاه اجاره کردم و لوازم و مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کردم، سپس با انتشار آگهی و انجام تبلیغات نسبت به به‌کارگیری زنان قالی‌باف اقدام کردم، با استقرار هفت دار قالی ۲۰ نفر بافنده در کارگاه مشغول کار شدند.

این کار آفرین بابیان اینکه کارشناسان و ناظران اشتغال کمیته امداد در استقرار دار قالی و تهیه مواد و اولیه نیز کمک و حمایت زیادی کردند، افزود: همسرم به عنوان سرپرست کارگاه و من به عنوان کارپرداز و مسئول فروش مشغول فعالیت هستیم و زنان قالی‌باف روزانه از ساعت هفت صبح تا هشت شب در دو شیفت کاری مشغول بافت فرش هستند، طرح قالی از نوع زرین و بهار در ابعاد ۳.۵ در ۲.۵ مترمربع است و بافت هر جفت قالی چهار ماه به طول می‌انجامد و با سود خالص تقریبی سه تا چهار میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

وی در خصوص برنامه و چشم‌انداز آینده کاری خود گفت: امیدوارم با توسعه فضای کارگاه در آینده‌ای نزدیک چهار دار قالی و ده بافنده دیگر به کارگاه اضافه کنم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.