اگرچه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امکانات مالی فدراسیون را در حد برگزاری مسابقات با تیم های بزرگ نمی داند اما مشخصا از انجام همین دیدارهای تدارکاتی در نظر گرفته شده راضی است.

مسابقه با تیم های قدرتمندی هیچ سودی برای تیم ملی ندارد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در مصاحبه امروز خود یک بار دیگر تئوری قدیمی خود در مورد بازی های دوستانه تدارکاتی را تکرار کرد. کی روش قبلا و پس از صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ در دیدار با سردبیران ورزشی اعلام کرده بود مسابقه با تیم های قدرتمندی مثل برزیل، آلمان و ... هیچ سودی برای تیم ملی ندارد و تنها باعث کاهش اعتماد به نفس و پایین آمدن ضریب هماهنگی در تیم خواهد شد. او در آن جلسه به بازی ایران مقابل برزیل در ابوظبی اشاره کرد و گفت این مسابقه هیچ آورده ای برای تیم ملی فوتبال ایران نداشت و البته تیم ملی پس از شکست ۳ بر صفر مقابل برزیل اعتماد به نفس خود را از دست داد.


او مشابه این حرف ها را امروز در گفتگو با خبرنگاران درباره بازی عراق مقابل آرژانتین تکرار کرده و می گوید: می‌خواهم جواب فوتبالی مستقیم به شما بدهم، من بازی عراق و آرژانتین را تماشا کردم. فکر می‌کنید برای عراق تمرین بود؟ ۹۰ درصد بازی را در اختیار نداشتند و در نهایت بازی را واگذار کردند. بازیکنان وقتی مسابقه تمام شد تمام اعتماد به نفسشان از بین رفت.

کی روش همچنین تاکید دارد برای دیدارهای تدارکاتی اولویتش تیم هایی است که ایران بتواند مقابل آنها کنترل توپ را در اختیار داشته باشد. او می گوید: دوست دارم به مصاف حریفانی برویم که بیشترین مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم و یاد بگیریم چطور به پیروزی برسیم. این هدفی است که در جام ملت‌ها به دنبالش هستیم. اگر بخواهیم مقابل اسپانیا تمرین کنیم و ۹۰ درصد توپ در اختیار اسپانیا باشد این مسئله به ما کمکی نمی‌کند که مقابل یمن پیروز باشیم.

به این ترتیب و بنابه نظر سرمربی تیم ملی ایران به نظر نمی رسد ایران پیش از جام ملت های آسیا مقابل حریف قدرتمند و صاحب نامی به میدان برود. برخی از کارشناسان عقیده دارند نگران باخت در بازی های تدارکاتی بزرگ و از دست دادن صدرنشینی رنکینگ آسیاست اما در عین حال با هر شیوه ای او موفق شده با همین بازی های تدارکاتی ضعیف ایران را در دو تورنمنت از ۳ تورنمنتی که در آن شرکت کرده به موفقیت نسبی برساند. البته این ترس وجود دارد که ایران به همین دلیل در جام ملت های آسیا که قرار نیست با شیوه دفاعی و فوتبال واکنشی به میدان برویم، نتواند نتایج لازم را به دست بیاورد. در این باره تنها زمان داوری خواهد کرد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.