غلامرضا رزقیان گفت: برغم رکود سنگینی که دربازار بوجود آمده است ،به این زودی نباید منتظر کاهش قیمت لوازم خانگی باشیم .

رقابت در تولید بالاست اما قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد/تولید لوازم خانگی با ارز ۸۸۰۰ تومانی انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، افزایش پنج تا ۲۰ درصدی قیمت برخی از لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، ماشین لباس شویی و... بازار را این روزها با تغییرات قیمتی مواجه کرده است اتفاقی که به گفته فروشندگان، بحران تقاضا را تشدید می‌کند و نه تنها بعد از کاهش قیمت ارز تحولی در این بازار رخ نداد که حتی طبق مشاهدات میدانی کوچکترین تغییراتی را هم در این بازار شاهد نبوده ایم.

رکود این بازار در چند ماه گذشته به حدی جدی بود که حتی طرح صدور کارت های اعتباری خرید لوازم خانگی هم نتوانست به این رکود پایان دهد و گفته های دست اندرکاران این بازار حاکی از آن است که این بازار کماکان روزهای سختی را می گذراند.

در همین خصوص غلامرضا رزقیان نایت رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد به خبرنگار قدس آنلاین گفت: همه از جمله مصرف کنندگان بر این تصور هستند که لوازم خانگی ایرانی نیازی به ارز خارجی ندارد در حالیکه چنین چیزی نیست؛ تقریبا همه کالاهای تولید داخل وابستگی ارزی دارند؛ مواد اولیه ای مثل موتور، ورق و...همه از خارج وارد می شود اینها را که نمی شود از بازار آزاد تهیه کنند.

وی افزود: الان یکی از دلایل گرانی لوازم خانگی از جمله یخچال و ماشین لباس شویی و تلویزیون همین مواد اولیه است؛ شما می گویید دلار کاهش پیدا کرده است مگر این کاهش چه مقدار بوده است؟ هنوز هیچ کالایی با دلار ۱۰هزار تومان وارد نشده است؛ درست است که کالا با دلار ۴۲۰۰ وارد گمرک شده است ولی زمانی که ما مراجعه کرده ایم گفته اند ارز ۴۲۰۰ به شما تعلق نمی گیرد و ما کالاها را با ارز ۸۸۰۰ وارد کرده ایم؛ به این زودی که قیمت ها کاهش پیدا نمی کند باید تولید فراوان شود در حالیکه ما الان دچار رکود عجیبی هستیم.

رزقیان افزود:با توجه به کم شدن ارزش پول و کمبود نقدینگی که مصرف کنندگان دارند ، مردم قادر به خرید نیستند؛ هر چند الان برای همین مقدار مواد اولیه با همین ارز هم دچار کمبود هستیم ...البته سازمان حمایت از مصرف کنندگان خواست که برای خروج از این رکود قیمت ها آزاد سازی شود ولی موافقتی از سمت تولید کنندگان و صنعت گران انجام نشد.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد ادامه داد: با توجه به وضعیت بازار ، الان رقابت بین تولید کنندگان لوازم خانگی به شدت بالا است و وضعیت بازار  به اوضاع اقتصادی جامعه و مردم بستگی دارد. در حال حاضر بیش از ۷۰درصد از لوازم خانگی توسط زوج های جوان  خریداری می شود که آنها هم منابع مالی کمی دارند و این مساله باعث بحران در بازار شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.