خراسان شمالی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت:محور بجنورد به جنگل گلستان از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی خراسان شمالی است و سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر از این محور عبور می کنند.

هفت‌ و نیم کیلومتر از محور "بجنورد به جنگل گلستان" به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رضا رجب زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: هفت و نیم کیلومتر از محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به این که طول این محور ۱۴۳ کیلومتر است، اظهار داشت: از این مساحت تاکنون ۶۰ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته که ۴۵ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: محور بجنورد به جنگل گلستان از مهم ترین محورهای مواصلاتی خراسان شمالی است و سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر از این محور عبور می کنند.

رجب زاده ادامه داد: ۴۰ درصد تصادفات جاده ای استان مربوط به این محور است، بنابراین تکمیل پروژه چهاربانده کردن محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان موجب کاهش تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن می شود.

وی با اشاره به قول مساعد مرکز برای تکمیل عملیات اجرایی محور بجنورد به جنگل گلستان، خاطرنشان کرد: تامین اعتبارات مورد نیاز بهره برداری از این پروژه در دیدار استاندار، معاونان استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد و در دیدار اخیر دکتر خباز با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم تکمیل این پروژه به عنوان مطالبه استان طرح موضوع شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: با محاسبات انجام شده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه نیاز است که بخشی از آن باید صرف عملیات اجرایی و بخشی برای تملک املاک معارض هزینه شود؛ هم چنین پیش بینی می شود با تامین کامل این اعتبارات، بهره برداری از تمامی این محور تا دو سال کاری آینده به اتمام برسد.

رجب زاده مطرح کرد: عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر دیگر از این محور در دست اقدام است و پیش بینی می شود تا نیمه اول سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.