تولیت آستان قدس رضوی از گام بلند این آستان برای زمینه سازی اشتغال جوانان خبر داد و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان رضوی تأسیس می‌شود.

صندوق سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان رضوی تأسیس می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در جریان بازدید از نمایشگاه تخصصی شرکت‌های دانش بنیان در بوستان گفت‌وگو و در جمع خبرنگاران، با اشاره به توجه ویژه آستان قدس رضوی به بحث فناوری‌های دانش بنیان، از تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان رضوی از محل واگذاری و فروش سهام آستان قدس در پروژه مشهد مال خبر داد.

وی گفت: در حوزه تقاضای فن‌آوری ما در آستان قدس خدمات به زائرین را داریم که اگر این خدمات توسط ابزارهای فن آورانه باشد بسیار می تواند حائز اهمیت باشد.

همچنین شرکت در جریان محرومیت زدایی در کشور که بخش های زیادی در آن فعال هستند و آستان نیز به سهم خود فعالیت می کند. در این بخش نیز اگر از ابزارهای فن آورانه بتوان استفاده کرد آستان قدس متقاضی آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: آستان قدس در حوزه هایی مثل اقتصادی نیز فعالیت‌های فن‌آورانه دارد. 

در حوزه دارو کارهای خوبی انجام شده در ارتباط با کشاورزی مزرعه هایی که به شکل وقفی در اختیار آستان است در خدمت ایده های دانش بنیان قرار گرفته به ویژه در حوزه پرورش بذر که در بخش کشاورزی مقوله استراتژیکی است گامهای قابل توجهی برداشته شده است.

وی افزود: همچنین در بحث تسهیل گری موسسات دانش بنیان آستان قدس برنامه ریزی کرده است تا صندوق پژوهش فن آوری آستان قدس برای حمایت از فن آوران تشکیل شده که می توان در راستای رشد و تسهیل پروژه های پژوهشی برای عزیزانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند جنبه حمایت گری داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما معتقدیم کار دانش بنیان می تواند در تمامی حوزه های فعالیت آستان از کشاورزی تا خدمت به زائرین مثمر ثمر باشد. در دانشگاه امام رضا که زیر نظر آستان قدس است، دانشجویان ما در حوزه های مختلف علمی در حال فعالیت هستند. ما کمیسیونی به نام کمیسیون علم و فناوری داریم که هم در حوزه های اقتصادی و هم در حوزه های کلان آستان قدس در حال فعالیت است. لذا به نظر می رسد فعالیت ما در تمامی حوزه ها آمیخته با موسسات دانش بنیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پاسخ به این سوال که آیا همه شرکت های دانش بنیان می توانند از تسهیلات صندوق دانش بنیان رضوی استفاده کند یا خیر، گفت: صندوق دانش بنیان رضوی که کار ویژه آن حمایت و تسهیل گری کار فن آورانه است، شرکت های نوپای دانش بنیان و نیز کارهای فن آورانه توام با خلاقیت و نوآوری را مورد حمایت قرار می دهد.

وی در بخش دیگری از اظهارات با اشاره به فعالیت های ارائه شده در شرکت های دانش بنیان افزود:جای جای این نمایشگاه جلوه «ما می توانیم» است و هرکس می گوید در کشور نمی توان کار را به دست جوانان سپرد تا گره کار به دست آنها باز شود، یا جوانان را نشناخته یا کشور را نشناخته است. جوانانی که از دانشگاه های مختلف کشور دور هم جمع شده اند و دستاوردهای تولید ایرانی را به نمایش گذاشتند، با حمایتی که از آنها به عمل آمده شاهد آن هستیم محصولات قابل رقابت تولید کرده‌اند.

وی همچنین افزود: اصولا حمایت گسترده از شرکت های دانش بنیان باید از سوی دولت صورت بپذیرد، اما آستان قدس نیز به اندازه ظرفیت خود از فعالیت های فن آورانه و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می کند و هدف ما این است که بگوئیم باید از اینگونه فعالیت ها در کشور حمایت شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.