مدیرکل اداره استاندارد خراسان رضوی گفت: تمام کالاهایی که با سلامت و ایمنی مردم در ارتباط هستند مشمول استاندارد اجباری می باشند.

ارجاع ۳۰پرونده درباره تخلفات استاندارد به مراجع قضایی

علیرضا جمیع در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: تمام کالاهایی که با سلامت و ایمنی مردم در ارتباط هستند مشمول استاندارد اجباری هستند و باید حتما فرایند های مربوطه جهت دریافت استاندارد را طی کنند. اگرچه در حدود ۹۹ درصد مواد غذایی در استان دارای علامت استاندارد هستند اما متاسفانه در حوزه ایمنی توجه به استاندارد بودن کالا ها کم می باشند به طوری که در یک مورد اغلب آسانسورهای دستگاه های دولتی و حتی مراکز درمانی که با جان مردم در ارتباط هستند، فاقد اسانسورهای ایمن می باشند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان رضوی وجود دارد و در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۱۰۳ مورد صدور پروانه استاندارد صورت گرفته است، تصریح کرد: تولید، توزیع و حتی انبار کردن کالاهای بدون استاندارد  که مشمول استاندارد اجباری هستند جرم می باشد و استانداردهای اجباری حتی در زمینه واردات و صادرات کالا نیز چک می‌شوند. از طرفی در شش ماهه ابتدایی سال حدود ۶ هزار بازرسی در سطح بازار استان صورت گرفته است و ۳۰ پرونده نیز در این مدت که مرتبط با  جعل و یا نداشتن علامت استاندارد بود به مراجع قضایی معرفی شدند.

جمیع  افزود: شهروندان نیز از طریق شماره تلفن ۱۵۱۷ می توانند تخلفات مربوط به حوزه استاندارد درباره کالاهای مختلف را گزارش کنند که در طول شش ماهه ابتدایی سال ۹۷ حدود ۴۴ مورد شکایت مردمی در استان گزارش شده است که به محض دریافت شکایت، بازرسان این سازمان به محل مراجعه کرده و موارد را مورد بررسی قرار داده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.