مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: ۵۸ موکب و ۳۰۰۰ نیروی خدمه خراسان رضوی آماده خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع) هستند.

۵۸ موکب و ۳۰۰۰ نیروی خدمه خراسان‌رضوی آماده خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع) هستند

به گزارش قدس آنلاین، اکبر پارسا در نشست خبری ستاد بازسازی عتبات عالیات در زمینه اربعین ۹۷ در مشهد اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات یکی از ۱۰ کمیته ستاد اربعین استان است که وظایف و شرح مسئولیت‌هایی برای این ستاد تعریف شده است؛ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ما از ابتدای سال شروع به ثبت‌نام متقاضیان موکب‌داری در ایام اربعین را کردیم و با مصاحبه‌ها و آزمون‌ها و تایید صلاحیت عمومی افراد مجوز برای اینها صادر کردیم و بحث آموزش و سازماندهی را برعهده گرفتیم.

پارسا ادامه داد: امروز در مرحله صدور پاس و ویزای خدمه موکب‌ها قرار داریم که انشاءالله روز سه شنبه با بدرقه این گروه‌ها از حرم مطهر امام رضا(ع) در اواخر مهرماه همه گروه‌ها در مکان‌های تعیین شده مستقر خواهند شد.

وی افزود: امسال ۵۸ موکب در ۵ نقطه عراق که شامل ۲۴ موکب در کربلای معلی، ۱۲ موکب در نجف اشرف، ۱۴ موکب در کاظمین، ۴ موکب در سامرا و ۳ موکب در مسیر پیاده روی نجف به کربلا که با ۲۰۰۰ نیروی خدمه آماده خدمت رسانی به عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان‌رضوی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تعهدات ستاد هماهنگی اربعین استان اسکان ۶۵ هزار نفر شب خواب، ۶۵ هزار نفر تغذیه ناهار، ۸۶ هزار اسکان، ۸۵ هزار تغذیه شام و ۱۰۱ هزار تغذیه صبحانه به عمل خواهد آمد؛ همچنین مجوز ۱۷۵ کامیون بار جهت حمل و نقل وسایل مورد نیاز به خاک عراق صورت گرفته است.

پارسا با اشاره به وظیفه جذب مشارکت در ساخت و ساز حرمین مطهر و اسکان زائرین اظهار داشت: هیچ کمک دولتی برای امور بازسازی و ساخت حرم‌ها صورت نگرفته و همه از مشارکت مردم عزیز و خیرین مهربان بوده؛ همچنین در ۶ ماه نخست امسال یک میلیارد و ۲۹۰ ملیون تومان که با رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته بوده مشارکت را داشته‌ایم که نشان از عشق مردم به ساحت اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به بزرگترین تجمع شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) در ایام اربعین افزود: ۳۰۰۰ نیروی خدمه آماده اعزام هستند که این آمار جدای آمار شهرداری است و مطمئن باشید امسال با شور و اشتیاق بیشتری این حرکت انجام خواهد پذیرفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.