حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به چگونگی پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها پرداخته اند.

توصیه‌های ضامن آهو(ع) برای پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع( در رساله ذهبیه فرموده اند: کسی که میخواهد از درد مثانه در امان باشد، هرگز ادرار خود را نگه ندارد حتی اگر بر روی اسب(شرایط سخت) باشد.

اگر می خواهید به شکم درد مبتلا نشوید در بین غذا از خوردن آب پرهیز کنید چرا که نوشیدن آب در میان غذا، رطوبت بدن را زیاد و معده و روده را ضعیف می کند و رگهای بدن نمی‌توانند بهره خود را از غذا بگیرند که همین امر باعث تحلیل رفتن غذا در معده می شود.

برای درامان ماندن از درد بواسیر هر شب مقدار هفت دانه خرما را با کمی کره گاو میل کنید.

برای داشتن حافظه قوی صبح ها ناشتایی هفت مثقال انگور خشک شده و مویز میل کنید.

کسانی که به نیروی حفظیات بیشتری احتیاج دارند هر روز سه قطعه زنجبیل که با عسل مربا شده را بخورند و با غذای خود مقداری خردل مصرف کنند.

برای تقویت عقل و هوش هر روز سه دانه هلیله را با نبات بکوبید و میل کنید.

در کتاب طب الرضا، ثامن الحجج (ع) توصیه کرده اند که برای جلوگیری از زرد شدن و سالم ماندن هر چه بیشتر ناخن ها در روز پنجشنبه اقدام به کوتاه کردن ناخن ها کنید و روز دیگری را برای این کار اختصاص ندهید.

بیشتر بخوانید: مزایا و فواید استحمام از نظر امام رضا(ع)

برای جلوگیری از ابتلا به گوش درد شب ها هنگام خوابیدن مقداری پنبه در گوش خود قرار دهید و در زمستان برای جلوگیری از سرماخوردگی هر روز سه لقمه عسل بخورید.

بوئیدن گل نرگس را در زمستان فراموش نکنید چرا که استشمام آن سرماخوردگی را برطرف می کند همچنین بوئیدن سیاه دانه سرما خوردگی را از بین می برد و کسانی که در تابستان سرما می خورند هر روز یک خیار بخورند و از نشستن در آفتاب خودداری کنند.

برای جلوگیری از بیماری یرقان(زردی) هنگام تابستان در اولین لحظه که در اتاقی را باز کردید سریعا وارد اتاق نشوید و در زمستان به سرعت از در خارج نشوید.

برای جلوگیری از فاسد شدن دندان ها قبل از خوردن غذای شیرین یک لقمه نان بخورید و برای خاموش کردن آتش صفرا هر روز مقداری از غذاهایی که سرد و رطوبتی است بخورید؛ به بدن خود استراحت داده، از هوای خنک استفاده کرده و به صورت کسانی که علاقه دارید بسیار نگاه کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.