حاجی اسماعیلی گفت: علی‌رغم افزایش هزینه‌های خودرو و بازگشت آنها با یک سر خالی، کرایه‌ها طبق سنوات گذشته محاسبه شده و برای هر تردد، کرایه رفت و برگشت محاسبه می‌شود.

برای زیارت اربعین امسال افزایش کرایه نداریم/ حدود پنجاه هزار خودرو برای حمل و نقل زائران تدارک دیده شده است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حاج اسماعیلی مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان حمل و نقل جاده‌ای در کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین اظهار داشت: امسال ۱۴ هزار و ۱۸۱ دستگاه اتوبوس،‌۲۱ هزار و ۳۲۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۶ هزار دستگاه سواری برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در آمادگی کامل هستند. 

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان حمل و نقل جاده‌ای  با بیان این مطلب که نزدیک به ۸۰ درصد از ناوگان این سازمان مسئولیت جابجایی مسافران را برعهده دارد، گفت: ۱۲ هزار دستگاه از خودروهای ناوگان در شبکه به صورت فعال هستند. 

وی به هماهنگی با پلیس راه درخصوص محدودیت‌های موجود در نقاط مرزی برای صدور صورت وضعیت پرداخت و گفت: در سال‌های قبل شرکت‌ها از مبدا این مجوز را صادر می‌کردند که امیدواریم امسال نیز اینگونه باشد. 

حاج اسماعیلی درخصوص نرخ کرایه جابجایی مسافران اعلام کرد: طبق سنوات گذشته این کرایه محاسبه می‌شود؛ برای شرکت در مراسم اربعین اتوبوس‌ها با سرنشینان کامل به مرز اعزام و خالی بازمی‌گشتند؛ در روز اربعین و بعد از آن نیز اتوبوس‌ها خالی به نقاط مرزی رفته و با مسافر برمی‌گشتند و با توجه به این مساله و علی‌رغم هزینه‌های نگهداری خودرو کرایه مسافران به صورت رفت و برگشت محاسبه می‌شود.

وی به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: اگر کرایه اتوبوس برای هر نفر ۴۶ هزار تومان باشد با توجه به آنکه این خودرو یک سر مسیر را خالی طی می‌کند برای مسافر هزینه دو برابری محاسبه می‌شود؛ یعنی کرایه مسافر ۹۲ هزار تومان می‌شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.