مجتبی مزروعی گفت: ۱۵ میلیارد تومان یارانه کشمش از دولت طلبکار هستیم و مطالبات گندم‌کاران نیز تا پایان مهر ماه پرداخت خواهد شد.

 کشاورزان سهامدار کارخانه می‌شوند/مشکلی برای تامین "میوه شب یلدا" نداریم

 مجتبی مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: سال گذشته با توجه به وضعیت نابسامان صادرات کشمش دولت تصمیم گرفت برای کمک به باغداران انگور  یارانه پرداخت کند و سهم استان خراسان رضوی نیز ۳۰ میلیارد تومان بود که سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان ان به کشاورزان پرداخت گردید.

وی تصریح کرد: باقیمانده این یارانه به دلیل اینکه تحت الشعاع برنامه خرید زعفران از روستاییان قرار گرفت سال گذشته پرداخت نشد و از دولت طلبکار هستیم؛ از طرفی طبق صحبتی که با نمایندگان کشاورزان، فرمانداران و نماینده های مجلس در مناطقی که باغات انگور وجود دارد این توافق صورت گرفت که این ۱۵ میلیارد تومان صرف تاسیس کارخانه‌های صنایع تبدیلی در همین مناطق شود و کشاورزان به میزان یارانه ای که به انها تعلق می گیرد سهامدار این کارخانه ها شوند.

مزروعی با بیان اینکه تاسیس این کارخانه ها به سود کشاورزان و مردم این مناطق می باشد زیرا از این طریق منافع اقتصادی بلند مدت به انها تعلق می گیرد، افزود: مسئولیت تاسیس این کارخانه ها نیز برعهده تعاونی های روستایی در این مناطق گذاشته شد که خوشبختانه در این مناطق تعاونی های روستایی نیز وجود دارند ومشکلی از این بابت نیز وجود ندارد؛ از طرفی مشکل اصلی در صادرات محصولات صنایع تبدیلی، فراوری و بسته بندی نامطلوب برخی از محصولات است که از طریق تاسیس کارخانه هایی که خود کشاورزان سهامدار ان می باشند دقت در فرایند تولید و بسته بندی انها افزایش پیدا می کند.

وی اظهار داشت: تا کنون ۷۰ درصد مطالبات گندم کاران استان نیز پرداخت شده است و طبق رایزنی هایی که صورت گرفته است قول های مساعدی مبنی بر پرداخت کامل مطالبات گندم کاران استان تا پایان مهر ماه ارائه شده است.

مزروعی با اشاره به اینکه تاثیر دلالان و افراد سود جو برای ایجاد عدم تعادل در بازار شب یلدا را از بین خواهیم برد، ادامه داد: برای تامین بازار شب یلدای استان نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و آمادگی کامل از این حیث در استان وجود داشته و منتظر ابلاغ دستور العمل های لازم از سوی دولت در این زمینه هستیم. از طرفی برای تامین این  بازار و ایجاد تعادل در آن، به نحوی عمل خواهیم کرد که منافع  کشاورزان و مصرف کنندگان نیز لحاظ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.