سید أفضل شامی تأکید کرد که زیارت اربعین امسال باشکوه‌تر از سالهای گذشته خواهد بود و دشمنان اسلام نمی توانند با فتنه افکنی میان مؤمنان با این جریان ابدی مقابله کنند.

زیارت اربعین دشمنان اسلام را به هراس افکنده است/ مراسم راهپیمایی امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود

"سید أفضل شامی" قائم مقام تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی "قدس آنلاین"  گفت: زیارت اربعین یکی از بزرگترین مناسبت‌های بین‌المللی است که در آن محبان اهل بیت (ع) و شیعیان جهان به زیارت کربلا مشرف می‌شوند و سال به سال بر تعداد آنان اضافه می‌شود، تا این شعایر مقدس را به‌جای آورند.

وی افزود: اهمیت این زیارت را می‌توان از دو جهت بررسی وتحلیل کرد: اول، اینکه این زیارت به عنوان یکی از طاعات خدواند است و لبیک گفتن به دعوت پروردگار نسبت به ابراز محبت پیامبر(ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت است؛ دوم اینکه، حضور پرشور و خودجوش زائران در این راهپیمایی در شرایط کنونی حساس و پیچیده منطقه که به عشق امام حسین گردهم آمده‌اند، باعث ترس و وحشت دشمنان اسلام و ملت‌های منطقه شده است.

  قائم مقام تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد از خودگذشتگی و وحدت است گفت: عشق و محبت میان زائران امام حسین از طرف میهمانان ومیزبانان باعث ایجاد بستری عظیم بین ملت های منطقه است که در نتیجه باعث وحدت و ایثار میان مؤمنان و مقدمه وحدت جهانی خواهد بود.

شامی با اشاره به آمار شرکت کنندگان سالهای گذشته اظهار داشت: امسال شاهد حضور پرشکوه عاشقان اهل بیت از اقصی نقاط جهان هستیم و با توجه به روند مشارکت سالیانه زائران پیش‌بینی می‌شود که امسال شاهد حضور سیل عظیم مؤمنان باشیم، از سوی دیگر موکب ها و هیئت‌های خدمت رسانی به زائران قطعا با توجه به حجم گستره مشارکت چندبرار خواهند بود.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل بالارفتن تعداد زائران آزاد سازی کامل عراق از لوث وجودی داعش است که این امر باعث بالا رفتن احساس امنیت و رغبت مؤمنان در شرکت در این زیارت عظیم است، گرچه وجود داعش در سالهای گذشته مانعی بر سر راه محبان امام حسین نبوده است.

 قائم مقام تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) با تأکید برحضور زائران از سراسر دنیا گفت: سالهای گذشته حدود 50 کشور در مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع)شرکت کرده‌اند که هر کدام از این زائران به عنوان نماینده محبان اهل بیت (ع) کشورش است و پس از بازگشت از زیارت این زائران به عنوان  پیک وپیام‌آور محبت مکتب امام حسین (ع) خواهند بود.

 شامی با بیان اینکه سیاست بعضی از دشمنان باعث تنش میان کشورهای منطقه شده گفت: در شرایط کنونی و در این برهه حساس زیارت اربعین بهترین فرصت وحدت و مودت بین ملتهاست چراکه همه بدون هیچ انگیزه‌ای بجز عشق به اولیای خدا دور هم جمع شده‌اند و این پیوند خود بهترین راه حل‌وفصل اختلافات موجود است و پیام محبت و ایثار بین ملیتهای مختلف در جهان در منتشر کرد.

وی با اشاره به دسیسه های دشمنان بین ملتهای منطقه تأکید کرد، قطعا دشمنان اسلام از این راهپیمایی عظیم اربعین سخت در هراس ونگرانی هستند و دشمنان در تلاشند تا با فتنه انگیزی و مشکل تراشی میان ملت‌های منطقه از حضور و اهمیت این پدیده عظیم آسمانی بکاهند، چراکه این حضور پرشور و خودجوش مؤمنان یک تهدید جدی برای آنهاست. از جمله این دشمنان رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنهاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.