رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: با اجرا پروژه طرح اشتغال زایی روستایی میزان بیکاری روستایی ما از ۱۰.۲ درصد به ۵.۴ درصد تقلیل پیدا خواهد کرد.

کاهش ۴.۸ درصدی بیکاری روستایی با اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی

به گزارش قدس آنلاین، سید علی اکبر شمسیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل استانداری خراسان، اظهار کرد: فاز اول برنامه توسعه اقتصادی طرح اشتغال‌زایی روستایی استان خراسان با سفارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان انجام شده وامیدواریم نتایج آن برای استان و شهرستان‌های اطراف دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از سال ۸۷  تعداد زیادی از اسناد فرادستی و پروژه‌های بزرگ مربوط به حوزه اشتغال را انجام داده و بعضی از طرح‌های جهاد، به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مدیریت ارشد استان بوده، مطالعه سند آمایش استان خراسان، تبیین سند اشتغال سرمایه‌گذاری استان، تببین توسعه صنعت و معدن استان، توسعه اشتغال پایدار دانش‌آموختگان، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی در اشتغال زایی روستایی را می‌توان از جمله این موارد نام برد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای انجام این پروژه ۳۱ دهستان و ۴۶۲ روستا مورد مطالعه قرا گرفته، همچنین ۸۴۱ بازدید و ۱۱۰۶ جلسه با دهیاران و اهالی روستا برگزار شده است.

شمسیان تصریح کرد: پیش بینی ما این است در صورت به فرجام رسیدن این طرح میزان اشتغال زایی در این زمینه  ۳۶هزار ۸۲۰ نفر خواهد بود و سرمایه مورد نیاز این طرح نیز یک هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان است و براساس پیش‌بینی، متوسط سرانه اشتغال برای هر شغل ایجاد شده ۳۵ میلیون تومان است و با انجام این پروژه میزان بیکاری روستایی ما از ۱۰.۲ درصد به ۵.۴ درصد  تقلیل پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.