امیر بشیری گفت: تئاتر نیاز به حمایت دارد و سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی‌ و هنری می‌توانند در این مسئله ورود پیدا کنند.

سازمان‌های فرهنگی‌ و هنری باید از تئاتر حمایت کنند/سالن‌های نمایش در سطح کیفی مناسبی قرار ندارند

قدس آنلاین: نمایش «خانواده محترم اردکانی» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی امیر بشیری اینروزها درسالن بهار روی صحنه است و در آن سجاد انتظاری، محبوبه سلطانی، مهشید شریفی، امیر بشیری، امید هاشمیان و مجید بخششیان به ایفای نقش می‌پردازند. به بهانه اجرای این نمایش پای صحبت های امیر بشیری کارگردان وبازیگر آن نشسته ایم که در ادامه می خوانید:

*جناب بشیری، به عنوان کارگردان انتخاب متن بر چه اساس و ویژگی انجام شد؟ نگاه خاصی به کاری های استاد چرمشیر دارید؟

* *  نمایشنامه با مضمونی خانوادگی و اجتماعی است. مضامینی که در سال‌های اخیر به آن پرداخته‌ایم و دغدغه آن وجود دارد. برای همین این متن برای اجرا انتخاب شد؛ «خانواده محترم آقای اردکانی» نیز یک اثر کاملا اجتماعی است که داستان یک خانواده معمولی با مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات خاص خودش را به تصویر می‌کشد، مشکلاتی که بیشتر آن‌ها از فقدان گفت‌وگو نشئت گرفته‌اند و با گذشت زمان به مسائل پیچیده خانوادگی تبدیل شده‌اند.

 *چرا به فکر اجرای دوباره افتادید سال گذشته این نمایش را در سالن اشراق به روی صحنه برده بودید؟ ایا تغییرات در اجرای دوم ایجاد کردید؟

**  تغییرات خاصی در دوره دوم اجراها وجود ندارد. پرونده نمایش بسته نشده بود و برای همین دور دوم اجراهای نمایش نیز انجام شد. دیگر نمایش‌های گروه هم طی سال‌های گذشته دوره دوم اجرای عمومی داشته‌اند.

*به عنوان یک هنرمند کیفیت سالن های نمایش در مشهد به چه نحوی است و بنظرتان سازمانها و نهادها چگونه می توانند کمک کنند؟

**سالن‌ها در سطح کیفی مناسبی قرار ندارند. و یکی دو مورد از سالن‌ها هستند که نسبت به دیگر سالن‌ها وضعیت بهتری دارند؛ تئاتر نیاز به حمایت دارد و سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی‌ و هنری می‌توانند در این مسئله ورود پیدا کنند که البته در حال حاضر حوزه هنری استان یک سالن تئاتر مجهز در حال آماده سازی دارد که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

*وضعیت تبلیغات برای معرفی تاترها چگونه است؟ شما از چه روشی استفاده کردید

**  تبلیغات نمایش یکی از مهمترین مسائلی است که گروه‌های نمایشی در زمان اجرا درگیر آن هستند که ساز و کاری مشخص و مدونی ندارد. هر از گاهی مورد حمایت قرار می‌گیرد و باز بی‌مهری‌ها به سراغ آن می‌آید. اگر یک روند مدون برای تبلیغات تئاترها در نظر گرفته شود هنرمندان هم دچار سردرگمی نشده و عموم مردم از نمایش‌هایی که در حال اجراست مطلع خواهند شد. ما هم همانند خیلی دیگر از گروه‌های نمایشی بیشترین اطلاع‌رسانی را از طریق فضای مجازی داشتیم که البته علاوه بر آن سعی شد از دیگر مسیرهای اطلاع‌رسانی و تبلیغات استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.