خوزستان - در پی وقوع گرد و خاک شدید در برخی شهرهای خوزستان، میزان آلودگی در بندر امام به بیش از ۴۰ برابر حد مجاز رسید.

گرد و غبار در بندر امام به بیش از ۴۰ برابر حدمجاز رسید/مدارس برخی شهرهای خوزستان در نوبت صبح تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در ساعت ۷ صبح امروز(دوشنبه) میزان آلودگی در بندر امام ۶ هزار و ۸۰۳ در حمیدیه به چهار هزار و ۹۶۲ در اهواز به سه هزار و ۴۹۹، در سوسنگرد به سه هزار و ۲۶۳ در ماهشهر به سه هزار و ۲۸۹ و در ماهشهر به یک هزار و ۴۴۶ میکروگرم بر مترمکعب رسید.

در ساعت ۶ صبح امروز نیز میزان آلودگی هوا در سوسنگرد پنج هزار و ۹۵۱، خرمشهر یک هزار و ۷۴۱، آبادان ۹۳۸ و اهواز ۵۴۰ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

طوفان گرد و غبار از شب گذشته در خوزستان آغاز شد و بیشترین میزان آن در شادگان در ساعت ۲۴ دیشب به هفت هزار و ۲۰۶ میکروگرم بر مترمکعب و در شوشتر در ساعت ۲۲ شب گذشته به ۶ هزار و ۳۸۸ میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود.

بیشترین آلودگی اهواز نیز از شب گذشته تا کنون به ۲ هزار و ۳۲۵ میکروگرم بر مترمکعب در ساعت ۲۴ دیشب بوده است.

حد مجاز گرد و غبار در هوا برای ذرات ۱۰ میکرون ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب و برای ذرات ۲.۵ میکرون ۳۵ میکروگرم بر مترمکعب است.

هواشناسی خوزستان دیروز وقوع طوفان را گذرا اعلام کرده بود و اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با وجود آلودگی شدید هوا مدارس را تعطیل اعلام نکرد. همین مساله موجب سردرگمی شهروندان شده و بسیاری از آنها فرزندان خود را به مدرسه نفرستادند.

در نهایت صبح امروز فرمانداری های ماهشهر، آبادان، خرمشهر و شادگان مدارس این شهرستان ها را در نوبت صبح تعطیل اعلام کردند.

بر اساس گزارش های دریافتی از برخی فرمانداری های استان خوزستان، تاکنون مدارس نوبت صبح در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان تعطیل شده است.

تندباد شدید از شب قبل در اغلب شهرهای خوزستان آغاز شد ولی هواشناسی استان خوزستان اعلام کرد که این تندباد مقطعی بوده و به سرعت فروکش می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.