خراسان شمالی-آیت الله ابوالقاسم یعقوبی گفت: فضای فرهنگ عمومی جامعه باید رصد شود و در این راستا لازم است بدانیم چه چیزهایی به جامعه آسیب می‌زند و مسمومیت عمومی ایجاد می‌کند تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق جلوی آن‌ها را بگیریم.

فعالیت‌های فرهنگی در جامعه "رِیلی" باشد نه "دِیمی"

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی محل تضارت آرا است، ازاین‌رو باید در این جلسات، با استفاده از تجربیات یکدیگر مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه را برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی سفارش کردن حق به مردم جامعه و نهی کردن آن‌ها از منکرات است.

آیت الله یعقوبی خاطرنشان کرد: هیچ پشتوانه‌ای همچون مشورت نمی‌تواند برای انسان‌های جامعه مفید باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: در همه مدیریت‌ها و برنامه‌ها به‌ویژه شورای فرهنگ عمومی ریل‌گذاری کردن برای آینده اهمیت ویژه‌ای دارد، به همین دلیل لازم است مدیران آینده از ریل‌هایی که گذشتگان آماده کرده‌اند استفاده کنند تا زودتر به مقصد و مقصود برسیم.

وی تصریح کرد: فضای فرهنگ عمومی جامعه باید رصد شود و در این راستا لازم است بدانیم چه چیزهایی به جامعه آسیب می‌زند و مسمومیت عمومی ایجاد می‌کند تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق جلوی آن‌ها را بگیریم.

آیت الله یعقوبی افزود: فرهنگ همچون هوای پاک است که اگر آلوده شود آسیب‌زا است و می‌تواند جامعه را به تباهی و بیراهه بکشاند.

وی اظهار کرد: مردم جامعه دینی لایق‌اند و باید به‌راحتی در فضای فرهنگی پاک زندگی کنند تا روح و فکر و جان آن‌ها باید در فضای سالم شکل بگیرد و آرامش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: اگر گسیختگی و آشفتگی اجتماعی در جامعه به وجود آید، فکرها و جان‌ها به‌خوبی شکل نمی‌گیرد، ازاین‌رو ضروری است شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان طوری عمل کند که مردم در فضای فرهنگی سالم تنفس کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از مسئولان خواست در شورای فرهنگ عمومی تعارف‌ها را کنار گذاشته، تقسیم کار کنند و نسبت به فرهنگ جامعه دلسوز باشند.

آیت الله یعقوبی با تأکید بر بازخوانی تجربیات گذشتگان، افزود: بازخوانی فرهنگ گذشتگان و بازسازی و ترمیم آن‌ها در قالب دین مبین اسلام در توسعه فرهنگ جامعه مؤثر است.

وی اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی لازم است شخصیت‌های فرهنگی، علمی و معنوی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند، آثار و فرهنگ آن‌ها در مجموعه کتاب‌هایی چاپ شود و در اختیار همگان به‌ویژه نسل جوان قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.