در حالی که تنش های ژئوپلتیک بر سر ناپدید شدن روزنامه نگار برجسته سعودی در سرکنسولگری عربستان موجب نگرانی در مورد عرضه نفت شده است، قیمت نفت امروز افزایش داشت.

به دنبال ناپدید شدن خاشقجی قیمت نفت گران شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در حالی که تنش های ژئوپلتیک بر سر ناپدید شدن روزنامه نگار برجسته سعودی در سرکنسولگری عربستان موجب نگرانی در مورد عرضه نفت شده است، قیمت نفت امروز افزایش داشت، اما نگرانی ها در مورد چشم انداز بلندمدت تقاضا اندکی بر قیمت نفت تاثیر منفی داشته است.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت، انتشار امارهایی بود که نشان می داد کره جنوبی در ماه سپتامبر، برای اولین بار در طی ۶ سال گذشته هیچ نفتی از ایران خریداری نکرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱.۰۱ درصد، معادل ۱.۲۶ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۴۴ سنت رسید و در مسیر ثبت بزرگترین افزایش روزانه از ۹ اکتبر قرار گرفت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به شدت کاهش یافته بود، امروز رشد قیمت روز جمعه را تداوم بخشید و با ۸۰ سنت، معادل ۱.۱۲ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۱۴ سنت رسید.

وانگ ژیائو، رئیس بخش تحقیقات نفت موسسه گوتای جونان در یادداشتی نوشت: «پس از آنکه عربستان و آمریکا بر سر ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی با یکدیگر تنش لفظی پیدا کردند، بازار بار دیگر نگرانی خود را از تنش های ژئوپلتیک نشان داد و از این رو قیمت ها شاهد جهش بوده است.»

به دنبال ناپدید شدن جمال خاشقجی، منتقد برجسته رژیم آل سعود، در روز دوم اکتبر و پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول، ریاض تحت فشار های بین المللی قرار گرفته است.

رسانه های دولتی عربستان دیروز به نقل از یک مقام دولتی نوشتند، ریاض تحریم های اقتصادی احتمالی از سوی کشورهای دیگر در این زمینه را تلافی خواهد کرد.

در همین حال خبر می رسد که کره جنوبی در ماه سپتامبر واردات نفت از ایران را برای اولین بار در طی سال های گذشته به سفر رسانده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.