خراسان شمالی- حمید روشن روان گفت: سه هزار و ۱۴۰ دستگاه شمارشگر خراب روستایی طی ۶ ماهه نخست سال جاری در استان تعویض شد.

پنج هزار شمارشگر آب در روستاهای استان تعویض می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، حمید روشن روان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: براساس برنامه‌ریزی و با هدف جلوگیری از هدررفت آب، پنج هزار دستگاه شمارشگر خراب مشترکان آب این شرکت، تعویض خواهد شد.

وی اظهار داشت: به منظور مدیریت مصرف، کاهش خسارت و توزیع عادلانه آب آشامیدنی میان مشترکان، در نیمه نخست امسال، سه هزار و ۱۴۰ دستگاه شمارشگر خراب روستایی در استان تعویض شد.

وی افزود: تعویض شمارشگرهای خراب علاوه بر اینکه از هدر رفتن آب و آثار منفی آن بر تاسیسات آبرسانی جلوگیری می‌کند، زمینه کنترل مصرف و خدمات‌رسانی شایسته‌تر به مشترکان روستایی را فراهم خواهد کرد.

روشن روان، هزینه خرید هر دستگاه شمارشگر را ۱.۶ میلیون ریال و هزینه تعویض آن را نیز ۳۰۰ هزار ریال برآورد و بیان کرد: اولویت تعویض کنتور با مشترکان پرمصرف روستایی است.

وی گفت: شمارشگر مشترکانی که به علت عدم نگهداری صحیح و استفاده نامناسب، خراب شده باشد باید توسط خود مشترک خریداری و توسط نماینده شرکت آب و فاضلاب تعویض شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: تعویض کنتور، کاری مستمر و دائمی است زیرا عواملی مانند قدمت، نوع و جنس کنتور، سختی و سبکی آب تاثیری مستقیم بر عمر کنتورها دارد.

وی همچنین با اشاره به بازسازی سه هزار حوضچه کنتور در روستاهای استان گفت: برخی حوضچه ها به علت جابه جایی، خاکریزی داخل حیاط و یا تردد وسایل نقلیه از روی آن خراب شده که مشترک وظیفه دارد آنرا تعمیر و یا مرئی نماید.

روشن روان افزود: در مراجعه کارکنان امور مشترکین به منازل روستاییان، این حوضچه ها شناسایی و با هزینه مشترک اصلاح خواهند شد تا شرایط نگهداری مناسب از کنتورها فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال یکهزار و ۹۵۶ فقره انشعاب به متقاضیان استان واگذار شده، گفت: این شرکت به ۱۱۷ هزار مشترک در سطح روستاها خدمات ارائه می کند.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.