همدان- مانور مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه برگزار شد.

برگزاری مانور مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی استان همدان، دکتر محمد کاظم زاده مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی اظهار کرد: هفته جهانی غذا به صورت ملی به مدت یک هفته برگزار می‌شود و این شعار به دنبال تحت تاثیر قرار دادن جهان است.

کاظم زاده افزود: امسال کنترل گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ مورد توجه شعار جهانی بوده و برنامه ریزی برای اصلاح الگوی زندگی بسیار مورد توجه است زیرا  مقوله کاهش قند، نمک و چربی و دیگر بیماریهای مزمن و بیماریهای غیرعفونی کشور را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه در مصرف قند و شکر و روغن ازجمله بالاترین میزان مصرف مربوط به ایران است، اظهار کرد: با فرهنگ سازی مناسب می‌توان بیماریهای غیرواگیر را کاهش داد.

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتیافزود: استراتژی اول کاهش قند و چربی است و دومین موضوع نشانگرهای رنگی تغذیه است که راهنمای خوب و ابزاری مناسب برای انتخاب بهترین‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر مواد قاچاق سلامت محور جامعه از دیگر موضوعات مهم است، گفت: امسال سال تشدید قاچاق کالای سلامت محور است و باید محصولات تحت نظارت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت باشند تا بدانیم کالا قابل استفاده است یا خیر.

 کاظم زاده با بیان اینکه مانور مشترک به صورت نمادین برگزار می‌شود، گفت: این مانور  برای یادآوری این است که ما پاسدار خط اول کنترل قاچاق کالای سلامت محور باشیم .

وی با تاکید بر اینکه باید برای کنترل قاچاق فرهنگ سازی شود، اظهار کرد:  افراد بر اساس برچسب جنس سالم را خریداری می‌کنندهمچنین  تلفنهای برای دریافت گزارشهای مردمی در اختیار مردم است و لازم است فرهنگ سازی در سطوح مختلف انجام شود.

مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با اشاره به تعامل سازنده واحدهای مختلف دانشکاه با اصحاب رسانه یادآور شد که  به لطف روابط عمومی خوب و همکاران رسانه ای، ارتباط رسانه ای خوب و بستر مناسبی در این زمینه فراهم شده است.

وی نقش آموزش در بین اقشار مختلف را مهم خواند و گفت: آموزش در مدارس موجب می‌شود هسدارهای لازم به گروه هدف اعلام شود.

 کاظم زاده با بیان اینکه آموزش به صنف آرایشی بهداشتی انجام می‌شود گفت: کلاسهای مشترک برای صنف فروشنده های آرایشی بهداشتی بزودی انجام می‌شود.

 در ادامه افراد حاضر در جلسه به بیان پیشنهادهایی به منظور برگزاری شایسته این مانور پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.