وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام مدارس کشور تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

تمام مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، خطاب به نمایندگان  مجلس دانش‌آموزی، اظهار کرد: خیلی خوب است به ادبیات سخنگویی و آداب سخنرانی آشنا باشیم؛ هر چند معتقدم حرف مان را آرام می توانیم بزنیم.

وی ادامه داد: اینکه کسی که می‌خواهد حرفش را برساند بلند بگوید، فرهنگ غیر صحیح است؛ هر کسی که علمش بیشتر باشد، افتاده‌تر است البته خوب است تمرین کنیم تا به مغز و قلب صحبت‌ها توجه کنیم.

آذری جهرمی در خصوص صحبت یکی از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مبنی بر دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب، اضافه کرد: شما را به خواندن کتاب «آمریکای زمین گیر» ارجاع می‌دهم که ببینید آمریکا چه چیزی درباره ما می‌گوید.

وی با بیان اینکه مفهوم انقلاب اسلامی فراتر از مباحث اجرایی است، گفت: خوب است در کنار سخنوری، علم‌مان را بالاتر ببریم؛ بنده در سن شما جزو اولین کارهایم کتاب خواندن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه مطالبه بدون مطالعه نمی‌تواند موفق باشد، اظهار کرد: امروز اگر مشکلی هست از مدل اجراست یعنی حرف زدیم گفتیم مردم، جوانان و بانوان مهم هستند اما در عمل جایگاه ‌شان کجاست.

وی با اشاره اهمیت به جوانان گفت: قبل از انقلاب یکی از بزرگترین پایگاه‌های مبارزه، مدارس بودند و بعد از انقلاب هم مدارس یکی از بزرگترین پایگاه‌های جهاد بوده است.

آذری جهرمی ادامه داد: حرکت پرشور جوانان از چند جنبه مورد اهمیت است اول نشاط و بعد  آزادگی است؛ آغشته شدن به معادلات سیاسی و جناح‌ها، افراد را از گفتن عقاید باز می دارد؛ جوان حرفش را صریح می‌زند و این عامل مسیر حرکتی جامعه را درست نگه می‌دارد اما امان از آن موقعی که مسیر مطالبه‌گری عوض شود و بر اساس مطالعات سطحی باشد که ما با این مشکل یک مقداری مواجهیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد من به رئیس مجلس دانش‌آموزی این است که از ظرفیت مجلس برای ترویج مطالعه و ایجاد سکوهای آزاداندیشی در این خصوص مدارس استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز در جامعه ما چشم و هم چشمی است اما چه ایرادی دارد که مسابقه چشم  و هم‌چشمی درباره مطالعه راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای با حنجره خوب می‌آیند اما از واقعیت فاصله دارد و  این تهدید خطرناکی است، اظهار کرد: امروزه جامعه دچار مطالعه کم است و برخی از این فرصت برای ترویج حرف‌های بی پایه و اساس سوء استفاده می‌کنند.

آذری جهرمی به موضوع هوشمند مدارس اشاره کرد و افزود: هوشمندسازی صرفاً استفاده از ویدئو پروژکتور و کامپیوتر نیست بلکه از سه لایه تشکیل شده است.

وی از اتصال تمامی مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش بازماندگان تحصیل است که با استفاده از ظرفیت فناوری، اطلاعات ۱۳۶ هزار بازمانده از تحصیل را به کمک آموزش و پرورش و دستگاه‌های مربوطه جمع آوری کردیم و آموزش و پرورش با آنها تماس گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: لایه بعدی خدمات است که فعالیت‌هایی چون پایش رفتار و حضور و غیاب با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تکنولوژی انجام می‌شود.

 وی با اشاره به اقتصاد دیجیتال و  کارکرد آن اظهار کرد: این اقتصاد دارای مفهومی مهم است که در آینده نه چندان دور، حاکمیت شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات را بر حاکمیت کشورها مشاهده خواهیم کرد,؛ در تحول دیجیتال تمامی فعالیت‌های روزانه همچون سیستم حمل و نقل و کشاورزی، دیجیتالی می شود که برای این موضوع دو راهکار داریم یا حاکمیت جلوی این دیجیتال می ایستند و فیلتر می‌کنند یا اینکه چشم و گوش بسته به این عصر دیجیتال می‌پیوندند.

آذری جهرمی با بیان اینکه با توجه به این اوضاع چرا نباید سهمی از شرکت های دیجیتال را در کشور داشته باشیم که علاوه بر کشور سهمی از بازار جهانی داشته باشیم، افزود: زیست بوم کشورها عامل مهمی در پیشبرد کارهاست و هر جوان می تواند در مراکز رشد به فعالیتی بپردازد که در این میان وظیفه ماست تا ظرفیت مراکز  رشد به حوزه فناوری اطلاعات تجهیز کنیم تا جوانان ما برای توسعه کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جایگاهی در دنیا داشته باشیم به داشتن انواع معدن نیست بلکه باید مغزهای توانمند داشته باشیم که اگر این مهم نباشد،  موفقیتی نخواهیم داشت.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه فضای دیجیتال محیط چند نفعی است،  گفت: امروز از ظرفیت مجلس دانش آموزی استفاده می‌کنیم و حتی می توانیم معاونان  خود را به  این  مجلس بفرستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.