جذب دانشجو در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ در دانشگاه حکیم سبزواری افزایش ۱۶ درصد افزایش دارد.

افزایش جذب دانشجو در دانشگاه حکیم سبزواری

به گزارش قدس آنلاین، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری گفت:این افزایشافزایش جذب دانشجو در دانشگاه حکیم سبزواری در جذب دانشجویان  دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری  در این واحد دانشگاهی است.

دکتر محمدرضا معین فرد افزود: این در شرایطی است که برخی دانشگاه‌های کشور با استقبال نکردن دانشجویان مواجه هستند. وی جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه حکیم سبزواری در سال تحصیلی جدید را دو هزارو ۲۴۲ دانشجو اعلام کرد.

 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در این دانشگاه در مقطع کارشناسی با جذب هزارو ۶۰ ۳ دانشجو افزایش ۱۸ درصدی، در مقطع ارشد با جذب ۵۹۶ دانشجو افزایش ۱۰ درصدی و درمقطع دکتری با جذب ۴۳ دانشجو  افزایش ۱۶ درصدی را  در مقایسه با پارسال در تعداد دانشجویان ورودی سه مقطع دانشگاه شاهد هستیم.

دکتر محمدرضا معین فرد افزود: همچنین در سال تحصیلی جدید ۳۶  دانشجوی خارجی و اتباع به جمع دانشجویان خارجی دانشگاه  افزوده شده است.

وی با تاکید بر این که دانشگاه باید محور اصلی پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد، گفت: برندسازی در حوزه آموزش و پژوهش، تاثیرگذاری در جامعه، همگام بودن با نیازهای جامعه، مهارت افزایی واشتغال پذیری دانشجویان از اولویت های اصلی دانشگاه حکیم سبزواری است.

دکتر معین فرد افزود: همکاری با سازمان فنی و حرفه ای شهرستان در خصوص مهارت افزایی دانشجویان و آمادگی برای حضور در بازارکار و اثرگذاری بیشتر در جامعه در دستور کار مرکزآموزش های آزاد حوزه آموزش دانشگاه حکیم سبزواری قرار دارد.

حدود ۹ هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه حکیم سبزواری تحصیل می کنند.

منبع:صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.