در حالی که نگرانی‌ها در مورد اختلافات تجاری چین-آمریکا، احتمال کند شدن اقتصاد چین و نرخ بهره بالاتر در آمریکا، خوش‌بینی به شرایط اقتصادی را کاهش داده است، سهام آسیایی سقوط کرد.

سهام بازارهای آسیایی سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز دوشنبه، درحالی‌که نگرانی‌ها در مورد اختلافات تجاری چین-آمریکا، احتمال کند شدن اقتصاد چین و نرخ بهره بالاتر در آمریکا، خوش‌بینی به شرایط اقتصادی را کاهش داده است، علی‌رغم بهبود سهام در هفته گذشته، سهام آسیایی سقوط کرد.

طبق داده‌های تاجران اروپایی، شاخص‌های این منطقه تحولات متفاوتی خواهند داشت: فوتسی انگلیس ۰.۱۵ درصد بالاتر باز می‌شود اما أاکس آلمان ۰.۱ درصد و کاک فرانسه ۰.۳ درصد پایین‌تر کار خود را آغاز خواهند کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱ درصد سقوط کرد. این درحالی صورت گرفت که شهام شانگهای ۰.۷۵ درصد افت کردند.

شاخص نیکی ژاپن با سقوط سنگین ۱.۸ درصدی به کار امروز خود پایان داد. پس از این که ترامپ اعلام کرد در تجارت آینده با ژاپن به دنبال گنجاندن شرطی در مورد دستکاری پولی خواهد بود، سهام خودروسازان ژاپنی به پایین‌ترین میزان ۱۳ ماهه خود رسید.

سقوط بازارهای آسیایی امروز به دلایل گوناگونی رخ داد؛ نگرانی از تداوم جنگ تجاری بین چین و آمریکا، جهش نرخ سود اوراق قرضه آمریکا و احتیاط سرمایه‌گذاران قبل از آغاز فصل اعلام درآمدهای شرکت‌ها.

هرچند سقوط سنگین سهام، روز جمعه با انتشار گزارش رشد تجاری قدرتمند چین در ماه سپتامبر، متوقف شد، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان محتاط هستند.

سود اوراق خزانه‌داری آمریکا، اولین افت قابل‌توجه خود در حدود دو ماه گذشته را در هفته قبل به ثبت رساند و در ۳.۱۵ درصد تثبیت شد.

در بازار ارز، دلار ۰.۲ درصد در برابر ین افت کرد و به نرخ برابری ۱۱۲.۰۰ رسید.

پوند انگلیس هم با نگرانی در مورد دست یافتن به توافق برگزیت در ضرب‌العجل تعیین شده، ۰.۳ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۱.۳۱۱۴ در برابر دلار رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.