یک شبکه غربی به نقل از مقامی سعودی گزارش داد پادشاه این کشور، دستور انجام تحقیقات داخلی در پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار معارض را داده است و نتایج بزودی اعلام خواهد شد.

دستور ملک سلمان برای انجام تحقیقات داخلی در مورد پرونده "خاشقچی"

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار معارض سعودی  ۵۹ ساله سه‌شنبه هفته قبل (دهم مهر – دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما به گفته مقامات ترکیه، هنوز مدرکی دال بر خروج او از ساختمان به دست نیامده است.

چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است. امری که سرکنسول عربستان آن را رد کرد و گفت، خاشقچی از ساختمان خارج شده است، اما هیچ مدرکی دال بر این ادعا مطرح نکرد. 

بعد از گذشت دوازده روز، سرانجام عربستان سعودی تصمیم گرفته است که در این خصوص تحقیقات داخلی انجام بدهد. این مسئله را یک مقام سعودی به شبکه خبری «سی.ان.ان» اعلام کرد. 

این مقام سعودی که با پرونده تحقیق درباره ناپدیدشدن خاشقچی در ارتباط است به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت نتایج تحقیقات داخلی درباره این مسأله هم به زودی اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول افزود روز جمعه (سه روز پیش) طی دستوری سلطنتی، دادستان کل سعودی مأمور شده بنا به معلومات اطلاعاتی مشترک میان ریاض و آنکارا، تحقیقات داخلی درباره مسأله خاشقچی انجام دهد.  

این مسئول سعودی مدعی شد: در حالی که تیم تحقیق مشترک در حال ادامه کار خود هستند احساس شد نیاز به انجام تحقیقات داخلی است تا از هیچ تلاشی برای دستیابی به حقیقت چشم پوشی نشده باشد.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در اولین اقدام خود پس از قضیه خاشقچی، یکشنبه شب (دیشب) با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تلفنی صحبت کرد. بر اساس بیانیه‌ای که در خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (واس) منتشر شد، تماس تلفنی شب گذشته با اردوغان، به درخواست سلمان برقرار شده و او طی آن از اردوغان به دلیل «استقبال از طرح پادشاهی سعودی برای ایجاد یک کارگروه مشترک برای بحث درباره مفقود شدن جمال خاشقچی تبعه سعودی» تشکر کرده است.

وبگاه امنیتی صهیونیستی «دبکافایل» گزارش داده که تماس تلفنی شاه سعودی با رئیس‌جمهور ترکیه، برای نهایی کردن توافق ریاض و آنکارا برای مختومه کردن پرونده مفقود شدن جمال خاشقچی بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.