عدم پاسخگویی شهردار مشهد به تذکرات برخی از اعضای شورای شهر چنان حاشیه ساز شد که روز گذشته سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر را نیز تحت تأثیر قرار داد.

شهردار مشهد بر لبه تیغ استیضاح!

در این جلسه با استناد به ماده واحده ۷۴ آیین نامه داخلی شورا عنوان شد که اعضای شورای شهرمی توانند به شهردار تذکر بدهند و در صورت بی توجهی شهردار وی را استیضاح کنند. البته این ماده واحده وقتی در جلسه عنوان شد که مسعود ریاضی در پست اینستاگرامی خودش به وضوح به آن اشاره و آن را تبیین کرده بود.

وی در پست اینستا گرامی خود به این موضوع پرداخته که اگر اعضای شورا به عملکرد شهردار اعتراض داشته باشند، اول به صورت کتبی توسط رئیس شورا به وی اعلام شده و در صورت بی توجهی به شکل سؤال مطرح می‌شود و ظرف ۱۰ روز شهردار باید برای پاسخگویی به شورا آمده و در صورت عدم حضور یا قانع کننده نبودن پاسخ منجر به استیضاح شهردار و در نهایت برکناری او می‌گردد.

موضوعی که البته منجر به ایجاد حاشیه امن برای شهردار می‌شود، احتمالاً قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان است که موجب می‌شود وی خود را ملزم به پاسخگویی نداند.

در این زمینه شهناز رمارم هم به طرز مشهودی ناراحتی خود را از عدم پاسخگویی شهردار به یکی از سؤالات مسعود ریاضی درباره توس در یک جلسه عنوان می‌کند.

 ۲۳ آبان آخرین زمان حضور تقی زاده خامسی

با وجودی که ۲۳ آبان آخرین زمان برای حضور تقی زاده خامسی بر مسند شهرداری مشهد است، اما مراجعه خبرنگاران به رئیس شورای شهر برای اعلام نامزدهای احتمالی همواره با پاسخی تکراری توأم بوده است؛ پاسخی که رسانه‌ها را از رسیدن به جواب پَس می‌راند؛ چرا که از هفته‌های گذشته حیدری رئیس شورای شهر همچنان عنوان می‌کند: ما هنوز به گزینه دیگری فکر نکردیم!

 واکنش خودداری اعضای شورای شهر و رئیس شورا بر عدم اعلام گزینه‌های احتمالی شهردار بعدی، این پیام را می‌رساند که کلانشهری چون مشهد با آسیب‌های مختلفی که بابت حاشیه‌های شهر و ورود مهاجر با آن رو به رو است، برای نمایندگان مردم در شورای شهر آن قدرها با اهمیت به نظر نمی‌رسد که اعضا بخواهند از قبل بررسی‌های لازم را در مورد گزینه‌های بعدی انجام بدهند یا حتی به آن فکر کنند!

درهمین اثنا شهناز رمارم یکی دیگر از اعضای شورای شهر مشهد که به جد خواستار رفتن تقی‌زاده خامسی از صندلی شهرداری مشهد است - چنان که به صراحت در کانال تلگرامی خود اظهار می‌دارد: آقای تقی‌زاده خامسی رفتنی است، چراکه امشب خانم جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور، آب پاکی را ریختند- تا پیش از این می‌گفتند شهرداران شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند و وزارت کشور گفته که از دو مرجع استعلام می‌خواسته و اگر هر دو مرجع مثل هم پاسخ دهد، عمل می‌کند و اگر پاسخ دو مرجع با هم متفاوت بود، به مجلس مراجعه می‌کند و اکنون مشخص شده که نظر هر دو مرجع یکسان است.

اما در مقابل مسعود ریاضی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار قدس بیان داشت: ظاهراً شهردار مستنداتی دارد که مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شود، از این رو صبر می‌کنیم تا وی این مستندات را ارائه کند.

 وجود جوانان توانمند با پتانسیل شهردار شدن

علاوه بر این ریاضی ضمن اینکه تأکید داشت تاکنون هیچ جلسه‌ای برای انتخاب شهردار بعدی توسط اعضای شورای شهر صورت نگرفته، گفت: اگر قرار باشد انتخابی برای شهردار داشته باشیم در بدنه شهرداری معاونان جوان و توانمندی داریم.

او حتی در این زمینه به کلایی اشاره کرد که در انتخاب شهردار از رأی بالایی برخوردار بود. وی حتی عنوان کرد که مهندس اخوان عبداللهیان، مدیر کل فعلی مسکن و شهرسازی خراسان رضوی نیز از پیشنهادهای وی برای کرسی شهردار مشهد بوده است.

اما دغدغه مسعود ریاضی به گفته خودش این است که دو ماه آینده در شرایطی قرار نگیرند که فردی به آن‌ها تحمیل شود که اعضای شورای شهر مطالعه کافی نسبت به وی ندارند و در مقابل عمل انجام شده قرار بگیرند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.