با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی تربت حیدریه ای در مشهد ۷ بیمار هموطن زندگی دوباره یافتند.

اهدای زندگی دوباره به ۷ بیمار هموطن

  به گزارش قدس آنلاین، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:اهدای زندگی دوباره به ۷ بیمار در مشهد در هشتصد و سومین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه  هفت عضو  کنیز جهانشیری ۴۵ ساله به هفت بیمار به طور رایگان اهدا و پیوند شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه های زنده یاد کنیز جهانشیری در بیمارستان بوعلی سینا شیراز  به دو بیمار خانم؛   ۴۹  ساله ساکن شهرستان فراش بند از توابع استان فارس و  ۴۵ ساله ساکن کازرون که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد این مرحوم در بیمارستان منتصریه به خانم  ۵۲  ساله و قلب وی در بیمارستان امام رضا (ع) به آقای ۴۱ ساله، هردو  ساکن مشهد پیوند شد و به این بیماران زندگی دوباره بخشید.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:  قرنیه های مرحوم کنیز جهانشیری نیز برای پیوند به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)   و قسمتی از پوست این مرحوم به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) برای پیوند ارسال شد.

دکتر خالقی افزود: مرحوم کنیز جهانشیری که از بیمارستان  رازی تربت حیدریه  به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

منبع:صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.