وزیر نفت گفت: مذاکرات نفتی ایران با اروپا در حال پیگیری است اما به‌دلیل اینکه نمی‌خواهیم اطلاعاتمان را در اختیار آمریکا قرار دهیم جزئیات آن را بیان نمی‌کنم.

زنگنه: ترامپ نمی‌تواند با قلدری قیمت نفت را پایین بیاورد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه چهارمین کنگره راهبردی نفت و نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا در موضوع نفت به خودش و دیگر مصرف‌کنندگان سوزن می‌زند و مرتب آخ آخ می‌کند، بعد می‌گویند "بیایید مشکل را حل کنید و اوپک قیمت را پایین بیاورید" در حالی که عامل بر هم خوردن تعادل بازار نفت و افزایش قیمت‌ها تحریم‌هایی است که آمریکا اعمال کرده است، تحریم را بردارید تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: ترامپ به‌دنبال قلدری برای کاهش قیمت نفت است در حالی که بازار با کمبود عرضه مواجه است و بر هم خوردن تعادل بازار نفت فقط با افزایش عرضه درست می‌شود و نمی‌توان با شعار و قلدری قیمت‌ها را پایین نگه داشت.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه هیچ تولیدکننده‌ای در شرایط کاهش عرضه نفت ایران، توان تولید بیشتر ندارد گفت: عربستان اکنون دارد از ذخایرش برداشت می‌کند، مگر تا چند وقت می‌تواند به برداشت از ذخایرش ادامه دهد؟

زنگنه افزود: در حال حاضر نیز که موضوعات جدیدی بین عربستان و آمریکا پیش آمده و عربستان تهدید کرده اگر موضوع خاشقچی حل نشود دیگر از ذخایرش برداشت نمی‌کند.

این عضو کابینه دولت درخصوص آخرین وضعیت تصمیم‌گیری برای بنزین گفت: تصمیم‌گیری برای بنزین یک تصمیم پیچیده است که یکی از راههای آن در شرایط کنونی بحث سهمیه‌بندی است و دولت در حال بررسی این راهکار است اما سهمیه‌بندی هم فواید و مشکلاتی دارد که باید جزء به جزء مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه تا چه‌زمانی قاچاق سوخت ادامه خواهد داشت گفت: تا زمانی که اختلاف قیمت در سوخت عرضه داخل و اطراف ایران ادامه دارد، قاچاق سوخت هم ادامه خواهد داشت.

وزیر نفت در پاسخ به سؤالی درخصوص مذاکرات نفتی با اروپا تصریح کرد: مذاکرات نفتی ایران با اروپا در حال پیگیری است اما به‌دلیل اینکه نمی‌خواهیم اطلاعاتمان را در اختیار آمریکا قرار دهیم جزئیات آن را بیان نمی‌کنم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.