بزرگترین و قدیمی‌ترین معدن زغال سنگ شمال شرق کشور این روزها حال و روز خوشی ندارد و غرق در مشکلات است، به طوریکه صبر کارگران آن لبریز شده است.

حال ناخوش معدن زغال سنگ سرخس/آستان قدس پای کار است

به گزارش قدس آنلاین،  کارگرانی خسته که زحمت کارکردن طاقت فرسا در اعماق زمین را به جان خریده اند تا لقمه‌ای نان حلال در بیاورند، اما حال، با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند.
 
*معدن زغال سنگ سرخس در گیرودار مشکلات
 
پای درد ودل این کارگران که می‌نشینیم مشکلات شان یکی دوتا نیست، از همه چیز می‌گویند، از پرداخت نشدن حقوق، کمبود امکانات، فرسوذگی تجهیزات و وسایل، سختی و مشقت کارو هزار ویک مشکل دیگر.
 
یکی از کارگران می‌گوید: تعداد کارگران این معدن ۱۱۰ نفر است و ۱۴ ماه حقوق معوقه داریم.
 
 *لزوم همکاری تمام سهامداران
حمید علیزاده دادستان سرخس هم در اینباره می گوید:عملکرد ضعیف مدیران گذشته و همچنین سهامداران معدن آق دربند سرخس باعث بی اعتمادی کارگران نسبت به شرکت بهره بردار این معدن شده است و آن‌ها خواهان عزم جدی برای رفع مشکلاتشان هستند.
 
وی معتقد است: لازم است سهامداران به طور جدی پای کار بیایند و مشکلات متعدد کارگران را برطرف کنند.
 
*لزوم افزایش تولید  توسط کارگران
 
محمدزاده مدیرعامل معدن آق دربند سرخس بر مشکلات موجود تاکید می‌کند، کارگران هم باید میزان تولید را افزایش دهند تا میزان فروش و درآمد معدن افزایش یابد.
 
حسین غریب سرپرست فرمانداری سرخس نیز بر همین نکته تاکید می‌کند و می‌گوید:  با مشارکت کارگران زحمتکش این معدن که با سختی‌های فراوان از اعماق زمین این نعمت خدادادی را استخراج می‌کنند، بتوانیم بر مشکلات موجود غلبه کنیم.
* آستان قدس پای کار است
در همین رابطه گل بابایی نماینده آستان قدس می‌گوید: برای تامین منابع مالی، آستان قدس تصمیم دارد اموالی را بفروشد که این امر در شرف انجام است وبا این کار معوقات کارگران پرداخت خواهد شد.
 
در حال حاضر مجموع معوقات کارگران حدود ۴۰ میلیارد ریال است که با همین روند بر میزان آن افزوده می‌شود.

معدن زغال سنگ آق دربند سرخس که با ذخیره قطعی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، در ۴ تونل و به روش استخراج زیرزمینی فعال است در فاصله ۱۴۱ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.
 منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.