ساری- رسول ظفرمند از هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای درمان بیماران استان خبر داد.

سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران مازندرانی هزینه می‌شود/پزشک خانواده کیفیت مطلوب را ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران ظهر امروز(سه شنبه) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار بار مراجعه به پزشک در حوزه بیمه سلامت اتفاق افتاد و برای هربار مراجعه، ۵۷ هزارتومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات پزشک خانواده به روز شده و هم اکنون مطالبات مرداد ماه پرداخت و اسناد شهریور در دست بررسی است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران به وجود ۵۷۰ پزشک خانواده در استان اشاره کرد و یادآورشد: ماهانه ۲ و نیم میلیارد تومان به پزشکان خانواده پرداخت می شود.

ظفرمند در پاسخ به سوال قدس آنلاین که آیا بعنوان یک شهروند مازندرانی از وضعیت کیفی و کمی پزشک خانواده رضایت دارید؟ توضیح داد: به عنوان عضو ستاد اجرایی این طرح اعلام می کنم پزشک خانواده کیفیت مطلوب را نداشته و واقعیت این است که از عملکرد خودمان رضایت نداریم و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه وضعیت پزشک خانواده نسبت به گذشته بهتر شده است، اضافه کرد: پزشک خانواده در آغاز راه قرار داشته و این طرح برای هدایت درمان جامعه و سلامت مردم مفید بوده و زمان قضاوت هم اکنون نیست.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه ۷۰ مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی استان به روز پرداخت می شود، افزود: مطالبات ماهانه دانشگاه های علوم پزشکی ۲۷ میلیارد تومان بوده و تنها مطالبات بهمن و اسفند سال گذشته پرداخت نشده است.

ظفرمند در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با قطع همکاری موسسات درمانی با بیمه سلامت استان گفت: خوشبختانه هیچ موسسه ای قرادادش را لغو نکرده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه مدیریت کشور به مقوله سلامت بهتر شده است، یادآور شد: هم اکنون شأن بیماران حفظ شده و مردم دغدغه هزینه درمان ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با تاکید بر اینکه باید با بالابردن آگاهی جامعه از مراجعات غیرضرور به پزشکان کاسته شود، گفت: رسانه ها نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی جامعه در زمینه سلامت دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.