البرز- اصغر نصیری با اشاره به راه اندازی دوباره کارخانه کمپوست کرج با ظرفیت ۴۰۰ تن گفت: روزانه ۱۷۰۰ تن زباله تولیدی در استان در منطقه حلقه دره جمع آوری می شود.

فعال شدن دوباره کارخانه کمپوست کرج/ البرزی‌ها روزانه ۱۷۰۰ تن زباله تولید می‌کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اصغر نصیری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج  ظهر امروز سه شنبه درجلسه کارگروه پسماند شهرستان کرج به راه اندازی مجدد کارخانه کمپوست کرج با ظرفیت ۴۰۰ تن اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این کارخانه تلاش می کنیم دفع زباله و معضل شیرابه ها که اثرات بسیار نا مطلوبی در محیط زیست دارد رابه حداقل برساندیم.

وی افزود: در گذشته کارگاهی در حوالی کارخانه ای برای پیرولیز کردن زباله ها «تبدیل پسماند به سوخت» بود که به دلیل مشکلات مجوزی تعطیل شده بود و با راه اندازی این کارگاه مواد پلاستیکی را به سوخت تبدیل می کند که یکی از پروژه های شاخص سازمان پسماند شهرداری کرج است.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری کرج با اشاره به قرارداد منعقده با دانشگاه تربیت مدرس گفت: مقررشد تا این  دانشگاه طرح جامع مدیریت پسماند را طراحی کند.

وی افزود: خوشبختانه امروز پیش نویس طرح جامع مدیریت پسماند کلانشهر کرج را دریافت کرده ایم  ویکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه پسماند در شهرداری کرج خواهد بود.

نصیری با اشاره به اینکه این طرح به اداره کل محیط زیست ارجاع شد تانظرات خود را در این طرح بیان کنند، گفت: بعد از تائید اداره کل محیط زیست وتصویب شورای شهر کرج طرح به کارگروه مدیریت پسماند ارجاع می شود.

وی با اعلام اینکه دو قرارداد بسیارمهم در سازمان مدیریت پسماند در خصوص حمل پسماند منعقد شده است، گفت: یک قرارداد درخصوص حمل پسماند از سکوهای موقت به مرکز حلقه دره داشتیم که با همه تورم های موجود، منفی ۲۵ درصد کاهش قیمت داشتیم که ۵/۴ میلیارد تومان برای هر سال برای سازمان مدیریت پسماند صرفه جویی داشته است.

نصیری با بیان اینکه در طی ۳ سال با در نظر گرفتن تورم در کشور ۱۶ میلیارد تومان در بحث حمل برای ما صرفه جویی داشته است، افزود: در موضوع دفع زباله نسبت به سال گذشته در هر تن زباله ۱۰۰۰ تومان کاهش قیمت داشته ایم که یکی از بهترین اتفاقات در صرفه جویی بود.

وی در بخشی دیگری از سخنانش درخصوص خودروهای حمل زباله، گفت:این خودروها استانداردهای لازم جهت جلوگیری از پخش شیرابه در سطح شهر را دارد.

نصیری اضافه کرد: برای جذب سرمایه گذار در پروژه های دیگری از جمله زباله سوزی، مدیریت صحیح شیرابه و سایر موضوعات در محل حلقه دره نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه شهر کرج ۹۰۰ تن زباله تولید می کند، افزود: مقرر شد تا بر اساس تصمیمات کارگروه مدیریت پسماند کل زباله استان را پذیرش کنیم که روزانه ۱۷۰۰ تن زباله در منطقه حلقه دره را جمع آوری می کنیم.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: تولید این میزان زباله در سطح استان معضل شیرابه را نیز دارد که نیازبه حمایت در مدیریت و اقدامات بهینه را دارد.

این مسئول افزود: مطابق با ماده ۴ اساسنامه مدیریت پسماند و همچنین ماده ۷ قانون مدیریت پسماند همه وظایف مدیریت اجرایی با سازمان پسناند می باشد که در این مدریت پسماند برخی از وظایف ما پراکنده شده که لازم است یک مدیریت جامعی صورت گیرد.

نصیری درخصوص تفکیک زباله گفت: ۱۰ منطقه شهرداری زباله های مناطق را به پیمانکاران واجد شرایط از مبدا تا منطقه دفع زباله سپرده اند که مطابق قراردادها در حال پیشروی هستند ولی قدری ضعیف عمل می کنند و لازم به یک بازنگری کلی در آینده می باشد.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه جمع آوری زباله های عفونی با توجه به اینکه وظیفه سازمان مدیریت پسماند نمی باشد، گفت: جمع آوری زباله های عفونی درکرج و فردیس که روزانه ۵ تا ۶ تن می باشد جمع آوری می شود که مطابق با استاندارد جهانی دفن زباله های عفونی درمجموعه حلقه دره انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.