رئیس اداره راهداری و حمل ونق جاده ای خراسان رضوی گفت: از خرداد ماه تاکنون تنها ۲۰درصد به کرایه حمل و نقل جاده ای اضافه شده است و این عدد که نمی‌تواند عامل گرانی حداقل سه برابری همه اجناس در این مدت باشد.

کرایه حمل کالا عامل گرانی ۳برابری قیمتها نیست /میانگین کرایه حمل هرکیلوگرم کالا به مشهد فقط ۶۹تومان است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:در پی گرانی‌های چند ماهه اخیر و اعتصاب ده روزه کامیون داران تقریبا همه اصناف و اتحادیه‌ها بر این قول هستند که دلیل بسیاری از این گرانی‌ها افزایش کرایه حمل و نقل است. اما مهندس ابراهیم نصری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی باتکذیب گران شدن کرایه‌های حمل و نقل جاده‌ای میگوید : نرخ کرایه حمل و نقل در مشهد از تمام کشور ارزان‌تر است ، همه اینها بهانه است وگرنه از خرداد ماه تاکنون تنها ۲۰درصد به نرخ حمل و نقل جاده ای اضافه شده است و این عدد نمی‌تواند عامل گرانی حداقل سه برابری برخی اجناس و کالاها در این مدت باشد.

وی میافزاید: الان درخراسان رضوی میانگین کرایه حمل هر تن کالا در یک کیلومتر فقط ۶۹ تومان است در حالی که متوسط قیمت در سایر نقاط کشور ۹۸تومان است ،دلیل این اختلاف قیمت هم همسان نبودن عرضه و تقاضا در خراسان رضوی و بخصوص در مشهد است.

 نصری یاد آور میشود: ولی به طور کلی تعیین نرخ حمل و نقل کاملا توافقی است و این نرخ هم نسبت به نوع کالا متغیر است. بار گوجه با بار ذغال سنگ فرق دارد. البته الان شورای عالی ترابری تن کیلومتر را مصوب کرده است ولی هنوز اعلام نشده است. همین امروز رانندگان استان در نیشابور معترض بودند که چرا بار از تهران به ۳میلیون ۵۰۰می آید، ولی از نیشابور به ۱میلیون و ۲۰۰ برده می‌شود.

رییس راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: شاید دلیل این که الان برخی اصناف گرانی‌ها را متوجه حمل و نقل می‌دانند همان اعتراض‌های ۱۰روزه است وگرنه واقعا اینگونه نیست مثلا نمونه‌اش اینکه هزینه بار هر کیلو گوجه از کرمان به مشهد ۳۰ تومان است در حالیکه اینجا کیلویی ۳هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.