رئیس‌جمهور روسیه گفت: علی‌رغم تحریم‌های خارجی به لطف افزایش ذخایر ارز خارجی اقتصاد روسیه باثبات است.

پوتین: نرخ بیکاری در روسیه در ماه آگوست به ۴.۶ درصد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با مقامات بانک مرکزی این کشور گفت: علی‌رغم تحریم‌ها روسیه اوضاع اقتصادی باثباتی را تجربه می‌کند.

وی گفت: افزایش ذخایر ارز خارجی و کاهش وابستگی به نفت اصلی‌ترین عوامل در ثبات اقتصادی روسیه هستند.

پوتین ادامه داد: بازار مالی در روسیه باثبات باقی مانده است و این به لطف همکاری مشترک دولت و بانک مرکزی روسیه اتفاق افتاده است. ذخایر ارز خارجی ما از ابتدای سال جاری میلادی ۵.۷ درصد رشد کرده و به ۴۵۹ میلیارد دلار رسیده است. 

در این دیدار سرگئی شتس‌اوف، معاون رئیس‌کل بانک مرکزی روسیه گفت: بانک مرکزی این کشور و دولت روسیه در کاهش وابستگی اقتصاد این کشور به نفت با همدیگر همکاری کرده و این مسئله به کاهش تورم و ثبات بیشتر روبل منجر شده است.

ذخایر خارجی روسیه شامل ذخایر ارزی این کشور که منابع ارزی حق برداشت مخصوص صندوق بین‌المللی پول را شامل می‌شود و طلاست. هم‌اکنون حجم این ذخایر به بالاترین میزان از زمان بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده و رکورد ۵۹۸ میلیارد دلار را شکسته است.

پوتین همچنین گفت: اقتصاد روبه‌رشد است.

وی می‌گوید: در کل تصویر اقتصاد روسیه مثبت است. رشد صنعتی در این کشور طی ۸ ماه نخست سال جاری ۳.۱ درصد بوده که شامل ۳.۸ درصد رشد بخش تولیدات صنعتی در این کشور می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت:‌ نرخ بیکاری در این کشور در ماه آگوست به ۴.۶ درصد کاهش یافته که رقم پایینی محسوب می‌شود و تورم نیز به ۳.۴ درصد افت کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.