معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا با غیرقانونی خواندن تحریم‌های آمریکا اعلام کرد کشورش از این پس به جای دلار از یورو در تبادلات مالی خود استفاده خواهد کرد.

ونزوئلا دلار را از اقتصاد خود کنار گذاشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در پی استفاده ابزاری و سیاسی آمریکا از دلار، ونزوئلا نیز استفاده از این واحد پولی را از چرخه اقتصاد خود حذف کرد.

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا شب گذشته (سه‌شنبه) با غیرقانونی خواندن تحریم‌های آمریکا اعلام کرد کشورش از این پس به جای دلار از یورو در تبادلات مالی خود استفاده خواهد کرد.

«تارک ال ایسامی» در یک نشست خبری با بیان اینکه تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ونزوئلا استفاده از دلار در معاملات تجاری را غیرممکن کرده است، گفت: "این تحریم‌ها نشان می‌دهد که جنونِ امپریالیسم  تا کجا می‌تواند پیش برود."

وی  اضافه کرد: بانک‌های ونزوئلا از این پس برای انجام معاملات خود به جای دلار از یورو (واحد پول اروپا) و یوان (واحد پول چین) و هر ارز قابل تبدیل دیگری که در اختیار داشته باشند، استفاده خواهند کرد.

در پی سیاست‌های تحریمی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ­حذف دلار از مبادلات تجاری در دستور کار بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است.

در این میان روسیه بطور جدی حذف دلار از ذخایر ملی و استفاده از ارزهای ملی در مبادله با دیگر اقتصادهای جهان را به اجرا گذاشته است. چین و ترکیه نیز از دیگر کشورهایی هستند که تلاش می‌کنند پول ملی خود را در معاملات تجاری، جایگزین دلار کنند.

بینعالی ییلدیریم، رئیس پارلمان ترکیه هفته گذشته اعلام کرد آمریکا متحدان خود را از دست داده و هم‌اکنون تنها متحد آن دلار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.