دیوان لاهه در بیانیه‌ای برای دو کشور ایران و آمریکا در پرونده شکایت تهران از واشنگتن بابت نقض پیمان مودت و از سرگیری تحریم‌ها مهلت معین کرد.

تعیین مهلت ارائه ادله توسط ایران و آمریکا از سوی دیوان لاهه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دیوان بین‌المللی دادگستری در بیانیه‌ای اعلام کرده ایران و آمریکا به ترتیب تا آوریل 2019 و اکتبر 2019 برای ارائه ادله خود در پرونده شکایت ایران از آمریکا بابت نقض پیمان مودت مهلت دارند. 

این دادگاه مستقر در لاهه اعلام کرد ایران بایستی حداکثر تا 10 اوریل 2019 (21 فروردین 98) یادداشت حاوی ادله خود را به این دادگاه تقدیم کند. آمریکا نیز تا 10 اکتبر 2019 (18 مهر 1398) برای ارائه دفاعیات خود مهلت دارند.

 دیوان بین‌المللی دادگستری در جلسه مورخ 11 مهرماه خود قرار موقتی درباره شکایت ایران از آمریکا نزد این دادگاه را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، قاضی در قرائت حکم خود اعلام کرد که بر اساس اجماع آرای قضات، آمریکا باید تمام محدودیت‌ها بر اساس تصمیم 8 می (خروج از برجام)، بر صادرات آزادانه دارو و اقلام پزشکی و کشاورزی و غذایی و نیز قطعات یدکی هواپیمایی و خدمات مرتبط را رفع کند.

قاضی همچنین اعلام کرد که پرونده ادامه پیدا خواهد کرد، این بدین مفهوم است که دیوان بین‌المللی دادگستری رسیدگی به این پرونده و شکایت را در حوزه صلاحیت خود تشخیص داده است.

این حکم همچنین از آمریکا خواست که مجوزهای لازم برای پرداخت‌ها و انتقال‌های لازم در خصوص کالاهای فوق الذکر را صادر کند.

منبع: تسنیم

 انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.