نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات پدیده هر روز بیشتر می شود و حل موضوعات سهام داران به فراموشی سپرده شده است.

سهام داران پدیده فراموش شده اند/ مشکلات هرروز بیشتر می شود

به گزارش قدس آنلاین  ، نصرالله پژمانفر صبح چهارشنبه در نشست خبری که با موضوع آخرین وضعیت پدیده شاندیز برگزار شد اظهار کرد:  موضوع پدیده در حال فراموشی است و بیش از۱۲۰ هزار نفر در این بخش بلاتکلیف بوده و مردم نباید احساس کنند مشکلاتشان نادیده گرفته می شود. 

وی افزود: نمایندگان مجلس موافق پیگیری مشکلات پدیده هستند و امنیتی کردن موضوع و برگزاری تجمع کار را حل نمی کند و باید از مسیر قانون موضوعات پیگیری شود. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: از استاندار خراسان رضوی خواسته ایم موضوع پدیده را برای مردم تبیین کند زیرا هر روز مشکلات این مجموعه بیشتر می شود که سریعا باید پیگری های لازم انجام شود. 

پژمانفر تصریح کرد: سهامداران در بلاتکلیفی قرار دارند و مورد فراموشی قرار گرفته اند و باید تلاش شود تا مشکلات آنها حل شود زیرا مردم تقصیر ندارند و کوتاهی دستگاهها منجر به ایجاد این مشکلات شده است. 

وی خاطرنشان کرد: پدیده بایک سرمایه ای شروع به کار کرد و سپس سهامداران نیز وارد شدند و طبق قانون تجارت اگر مجموعه ای به هر دلیلی متوقف شود و مدعی العموم به آن ورود یابد مجموعه منحل بوده و باید اموال آن در اختیار دستگاه قضایی قرار گیرد. 

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر پدیده بخش خصوصی است باید طبق قانون اموالش در اختیار سهامداران قرار گیرد اما تاکنون این مسیر طی نشده است. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پدیده روزی برند خوش نامی بود و مردم در این مجموعه سرمایه گذاری کردند اما حالا با وجود فعالیت ستاد تدبیر برای حل مشکلات این مجموعه دیگر کسی حاضر به سرمایه گذاری در این شرکت نیست. 

وی گفت : در حال حاضر ستاد تدبیری برای حل مشکلات پدیده فعال است که آنها نیز مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره گذاشته اند که حقوق می گیرند و سفر می روند و هزینه می ترشاند و اگر با همین رویه کار ادامه یابد روزی اعلام می شود دیگر در پدیده چیزی نمانده است. 

پژمانفر بیان کرد: این چه ستاد تدبیری است که برای حقوق مدیرعامل مصوبه دارد اما نمی تواند مشکل یک سهام دار با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی را حل کند. ستاد تدبیر هزینه ای را بر پدیده تحمیل کرده که دارایی های مردم در این شرکت را تقلیل داده است. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود سهام جبرانی به مردم داده شود که این اتفاق رخ نداد و سهام ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی مردم را با یک بیستم قیمت خریداری می کنند و عده ای نیز ناچارا اقدام به فروش می کنند. 

وی اظهارکرد: مردم در موضوع پدیده مقصر نیستند و به دنبال ایجاد مشکل برای نظام نیز نیستند و می خواهند به حقشان برسند. موضوع پدیده امنیتی نیست و اقتصادی است و باید مانند موسسات مالی مشکل پدیده نیز حل شود و با ایجاد ستاد تدبیر استانی راه به جایی نخواهیم برد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.