سیستان و بلوچستان_ حسین مسگرانی گفت: در آستانه اربعین حسینی، ویژه‌برنامه‌هایی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، دومین سوگواره اربعین است.

برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی در آستانه اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان،حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  گفت: در این ایام برنامه شب شعر، نمایشگاه‌های عکس، نقاشی و خوشنویسی، و نمایش‌های خیابانی با محوریت عاشورا را در نقاط مختلف استان خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: نمایش تعزیه نیز از هفتم تا ۱۱ آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با نغمات عاشورایی از دیگر برنامه‌های ویژه اربعین است. مسگرانی با اشاره به حضور زوار پاکستانی اربعین حسینی در استان، بیان کرد: سال گذشته به زائران پاکستانی در مسیر بازگشت، مصحف شریف قرآن با ترجمه اردو و بسته‌های فرهنگی اهدا می‌شد که امسال نیز تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص پوشش این رویداد بزرگ، مسابقه عکس و نمایشگاه ویژه زائران پاکستانی را در مجموعه فرهنگی و هنری اشراق زاهدان خواهیم داشت. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از رسانه‌ها خواست تا تمام تلاش خود را برای پوشش مناسب ویژه‌برنامه‌های اربعین حسینی به کار گیرند.

مسگرانی با اشاره به اینکه برنامه‌های شادی که در این ایام برگزار می‌شود، قانونی و دارای مجوز نیستند، تصریح کرد: هیچ گونه مجوزی برای اجرای برنامه ‌هنری و شاد از سوی ما صادر نشده است و اگر برنامه‌ای با این مضمون اجرا شود، ما به عنوان دستگاه نظارتی برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.