با راه افتاد موج انصراف ها از حضور در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان رییس فرانسوی صندوق بین المللی پول هم سفر خود به خاورمیانه را برای شرکت در این کنفرانس به تعویق انداخت.

تعویق سفر رئیس صندوق بین المللی پول به عربستان در پی قتل خاشقچی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، کریستین لاگارد رییس فرانسوی صندوق بین المللی پول سفر خود به خاورمیانه را برای شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری آینده ریاض به تعویق انداخت.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای بدون ذکر دلیل این تاخیر اعلام کرد:« سفر برنامه ریزی شده رئیس صندوق بین المللی پول به تأخیر افتاد ».

عده ای از سخنرانان عالی‌رتبه و حامیان این نشست در عربستان سعودی آن را «داووس در بیابان» نامیدند و به خاطر مشکلات به وجود آمده بر سر ناپدید شدن جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی از این نشست کناره‌گیری کردند.

خانم لاگارد در لیست سخنرانان این کنفرانس قرار داشت که ۲۳ تا ۲۵ اکتبر برگزار می شود.

علاوه بر رسانه های گروهی بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ غربی هم در اعتراض به ماجرای خاشقچی از شرکت در این نشست انصراف داده اند.

بلومبرگ، فایننشال تایمز ، نیویورک‌تایمز، سی ان ان و شبکه خبری ان بی سی از جمله این رسانه ها بودند که گفتند این کنفرانس را پوشش نمی دهند.

مدیر اجرایی شرکت جی پی مورگان به عنوان یکی از بزرگترین بانک های آمریکا و رئیس شرکت فورد  به عنوان یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی آمریکا برنامه خود را برای شرکت در این کنفرانس لغو کردند. مدیر شرکت گوگل هم از حضور در این نشست انصراف داده است.

نبود رسانه های جمعی و مدیران اجرایی شرکت ها در این نشست ، سایه ای بر این رویداد سه روزه می اندازد. این کنفرانس به بزرگ‌ترین نمایش سرمایه‌گذاران برای ارتقای ایده‌ی اصلاحیه بن سلمان تبدیل شده است.

عربستان اعلام کرد انصراف برخی سخنرانان و شرکا از این کنفرانس ، ناامیدکننده است ولی هنوز هم پذیرای هزاران سخنران و میهمان از سراسر جهان است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.