عباسعلی قوی پنجه گفت: از عاملان تخریب این منزل تاریخی به مراجع قضایی شکایت کرده ام.

خانه "سیدان" با خاک یکسان شده است/ قبل از ویران شدن خانه اعلام شکایت کردم اما کسی جدی نگرفت!

عباسعلی قوی پنجه، مالک خانه تاریخی سیدان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص دلایل تخریب این خانه تاریخی گفت: زمانی که اداره اوقاف و یک سرمایه گذار شخصی ، زمین های مجاور این منزل را را برای انجام یک پروژه خریداری کرده و سعی داشتند گود برداری این زمین ها را شروع کنند به اداره میراث فرهنگی مراجعه کرده و به آنها این موضوع را اطلاع داده و اعلام کردم که علاوه بر قدمت تاریخی این منزل که به زمان قاجار بر می گردد، خانواده من در این منزل زندگی می کنند و اگر در اثر اجرای این پروژه  برای آنها مشکلی پیش بیاید چه کسی پاسخگو هست . مسئولان این سازمان نیز اعلام کردند که با مجریان این پروژه در خصوص بیمه منزل و فراهم کردن شرایط ایمنی منزل صحبت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی به این خانه تاریخی بی توجهی و ظلم کرد ، افزود: به این صحبت آنها اکتفا نکرده و به شهرداری ثامن نیز مراجعه کرده و موضوع را با آنها مطرح کردم که آنها علاوه بر اینکه به پلیس ساختمان و آتش نشانی درباره اجرای این پروژه اطلاع رسانی لازم را انجام دادند از مجریان پروژه که اداره اوقاف و سرمایه گذار این پروژه است ، دعوت کردند که در یک جلسه در شهرداری ثامن گفتگو انجام دهند.

قوی پنجه ادامه داد: در این جلسه با توجه به زمان سه ساله اجرای این پروژه من به مجریان  اعلام کردم که چهار خانواده در این منزل زندگی می کنند که با توجه به گود برداری هایی که  انجام خواهد شد زندگی کردن آنها  به صلاح نیست و آنها نیز متعهد شدند که منزل را از من مبلغ 77 میلیون تومان رهن و مبلغ یک میلیون نیز اجاره ماهیانه پرداخت کنند و منزل را بیمه و ایمنی آن را تامین کنند.

وی افزود: ما منزل را اول شهریور تخلیه کرده و در منطقه مصلی منزلی را اجاره کردیم اما به خاطر اینکه وسایل ما زیاد بود مقداری از وسایل را نتوانستیم جابه جا کنیم و در همین خانه تاریخی در قسمت زیرزمینی انبار کردیم .

قوی پنجه با بیان اینکه اگر ما خانه را تخلیه نمی کردیم مشخص نبود چه اتفاقی برای خانواده ما رخ می داد، ادامه داد: برغم قول هایی که مجریان این پروژه مبنی بر تامین ایمنی  منزل داده بودند در تاریخ 20 مهرماه به خاطر گود برداریهایی که انجام شد کل این منزل 290 متری تخریب شد و منزلی که از قدمت تاریخی برخوردار و یادگار زمان قاجار بود با خاک یکسان شده است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.