همدان- سعید فرجی گفت: بیمه سلامت استان همدان برای بهره‌مندی از خدمات بیمه ای شهروندان همدانی یک میلیون نفر از آنان را بیمه کرده است.

استان همدان یک میلیون نفر جمعیت بیمه شده دارد

به گزارش خبرنگار خبرنگار قدس آنلاین، سعید فرجی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان همزمان با فرا رسیدن سالگرد تصویب قانون بیمه سلامت همگانی(۲۷ مهر تا سوم آبان‌) اظهار داشت: این مجموعه خدمات بیمه ای  در استان همدان یک‌میلیون نفر بیمه شده دارد که ۵۶ درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

وی با اشاره بر اینکه بانک اطلاعاتی برای این خدمات گیرندگان در قالب صندوق های کارمندی، اقشار، روستایی، بیمه همگانی و صندوق ایرانیان تشکیل شده است افزود: از ابتدای سال گذشته برای رفع هم‌پوشانی بیمه ای  فعالیت های را انجام داده ایم تا جمعیت زیر نظر این بیمه از ۲۸۰ هزار نفر به ۱۸۳ هزار و ۷۰۰ نفر کاهش یابد.

فرجی آمار جمعیت زیر پوشش بیمه این واحد خدماتی را به  تفکیک ۱۲۶ هزار و ۷۸۰ نفر صندوق کارمندی، حدود ۵۸ هزار نفر و صندوق سایر اقشار بیان کرد و  افزود: بیشترین آمار زیر پوشش بیمه ای این اداره مربوط به صندوق روستاییان با جمعیتی در حدود ۶۲۶ هزار و ۵۸۰ نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: سال گذشته صندوق ایرانیان تشکیل شد و هر فردی متقاضی دریافت این خدمات است می باید ۵۰ سهم بیمه‌ای خود را پرداخت که هزینه آن در هر ماه ۴۴ هزار تومان است. اکنون در حدود ۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه صندوق ایرانیان هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.