مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست‌جمهوری گفت: تریاک با میزان ۵۶، ۳ درصد رتبه نخست و خانواده کانابیس، شیشه و هرویین به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم ماده مخدر مورد مصرف افراد معتاد را در کشور دارند.

تریاک بیشترین ماده مخدر مصرفی معتادان/  اعتیاد ۱۵۶ هزار زن در کشور

به گزارش قدس آنلاین،، حمیدرضا صرامی در حاشیه "همایش آموزشی خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح خراسان رضوی در خصوص پیشگیری اولیه از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی" در مشهد گفت: خانواده کانابیس شامل حشیش، گل و ماری جوانا ۱۱،۹ درصد، شیشه ۸،۳ درصد و هرویین ۷ درصد از حجم مواد مخدر مصرفی هستند.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۸۰۰ مصرف کننده مستمر موادمخدر در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال در کشور وجود دارند و ۸۰۰ هزار تا ۸۵۰ هزار نفر از معتادان زیر چتر خدمات درمانی هستند؛ بنابر این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت باید تلاش‌های خود را مضاعف کنند تا شمار مراکز درمان و ترک اعتیاد به میزان سه برابر کنونی افزایش یابد تا همه معتادان زیرپوشش برنامه ترک موادمخدر قرار گیرند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: ۱۵۶ هزار نفر از جمعیت مصرف کنندگان مستمر موادمخدر را زنان تشکیل می‌دهند. برای زنان خانه دار، دختران دانش آموز و جوان سطح مداخلات پیشگیری باید افزایش یابد. زنان وقتی به مصرف موادمخدر می پردازند زودتر از مردان به پایان خط می رسند و بخاطر وضعیت بدنی که دارند چرخه درمان آنها نیز سخت تر است.

وی افزود: ۳۵ درصد موادمخدر تولیدی در افغانستان از ایران عبور می‌کند که معضلات متعددی را برای کشورمان ایجاد کرده است. ناخالصی‌های موجود در موادمخدر نیز مرگ و میر مصرف‌کنندگان آنها را زیاد می‌کند یا عواقب دیگری برای افراد ایجاد می کند که هزینه های آن بر اجتماع تحمیل می شود.

صرامی ادامه داد: همه طبقات اجتماعی با هر سطح سواد در معرض ابتلا به موادمخدر هستند بنابراین در رویکرد اجتماعی شدن عرصه پیشگیری همه باید ایفای نقش کنند و سطح مداخلات درمانی و پیشگیری از مصرف موادمخدر نیز در سبد کالای زندگی قرار گیرد.

منبع: ایلنا

پایان پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.