عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌های کنونی برای رفع مشکل حاشیه‌نشینی مشهد مناسب نیست و هر روز به جمعیت این بافت در شهر مشهد افزوده می‌شود.

هر روز به جمعیت حاشیه‌نشینان مشهد افزوده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احسان قاضی‌زاده هاشمی  در هشتمین اجلاس شورای اسلامی استان خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی ما در کشور توسعه نامتوازن است که سبب به وجود آمدن چندقطبی در کشور شده و به صورت طبیعی مردم به سمت مناطقی که توسعه بیشتری دارند جذب می‌شوند.

وی با اشاره به ذات وجود انسان که از جایی که مشکلات وجود دارد به جایی که چالش کمتری دارد مهاجرت می‌کند، خاطرنشان کرد: همه بخش‌های کشور باید با هم کمک کنند تا توسعه متوازن در کشور اتفاق بیافتد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سال ۸۸ تا کنون ردیف بودجه زیارت برای مشهد تعریف شده است، تأکید کرد: حتی با وجود ۳ ردیف بودجه‌ای برای حاشیه شهر هر روز به جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی مشهد افزوده می‌شود و بودجه‌های اندک کنونی پاسخگوی نیاز ما نیست.

قاضی زاده هاشمی تقویت جایگاه شوراها را امری ضروری دانست و بیان کرد: عقیده ما بر این است که باید برخی از اختیارات استانی نمایندگان در اختیار شوراها قرار بگیرد در وهله نخست باید استانداران را با نظر شورای اسلامی استان انتخاب کرد و اگر این اتفاق رخ ندهد باید استیضاح استانداران را بر عهده این نهاد گذاشت.

وی با تصریح اینکه دولت در اداره امور خود ناچار است و یکی از مشکلات اساسی آن بنگاه‌داری است، خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی به هیچ عنوان نمی‌توان تصور کرد که مسئولیت دیگری مانند اداره کلانشهرهایی مانند مشهد و تهران هم به عهده دولت گذاشته شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون‌های مجلس و ورود آن به صحن علنی، تأکید کرد: حذف منابع مالی شهرداری‌ها در این لایحه به نوعی بنگاه‌داری دولت را بیشتر می‌کند چراکه وقتی بودجه یک نهاد توسط دولت تأمین شود حتی اگر مدیران آن توسط دولت تعیین نشده باشد به معنی بنگاهداری دولت بوده علاوه بر اینکه این مسئله راه را برای شهرداری‌ها باز می‌کند تا در صورت عمل نکردن به وظایف خود تخصیص نیافتن اعتبار از سمت دولت را بهانه کنند.

قاضی زاده هاشمی آلودگی و مشکلات زیست محیطی را یکی از مشکلات بسیار مهم کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت به همین علت عوارض آلودگی دریافت می‌کند تا بتواند افراد  را به سمت‌ آلایندگی کمتر هدایت کند اما نیاز است که لایحه مربوط به این حوزه در مجلس به تصویب برسد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.