خراسان شمالی- محمدرضا خباز گفت: بنده اعتقاد دارم یک تومان هزینه امروز ما در مناطق روستایی برای ایجاد اشتغال موجب جلوگیری از هزینه های ده برابری برای حل مشکلات حاشیه نشینی شهری در آینده خواهد شد

خواستار اجرای فاز ۲ پتروشیمی بجنورد و ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی در چهل و دومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خطاب به سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خواستار اجرای فاز ۲ پتروشیمی بجنورد و ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی هستیم.

وی اظهار داشت: در ابتدای ورودم به استان خواستار تشکیل گروه نظارت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان شدم تا نحوه هزینه کرد تسهیلات اشتغالزا در مسیر درست مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی افزود: افزون بر ۴۵ درصد جمعیت خراسان شمالی را روستاییان تشکییل می دهند که نقطه قوتی برای استان است و بنده اعتقاد دارم یک تومان هزینه امروز ما در مناطق روستایی برای ایجاد اشتغال موجب جلوگیری از هزینه های ده برابری برای حل مشکلات حاشیه نشینی شهری در آینده خواهد شد.

خباز بر حل مشکلات پتروشیمی بجنورد و اجرای فاز۲ آن تاکید کرد و گفت: مطابق صحبت هایی که با مدیران پتروشیمی بجنورد داشتم، دو شرکت سهامدار شامل مجموعه های وابسته به وزارتخانه های آموزش و پرورش و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسات هیئت مدیره مخالف افزایش سرمایه و اجرای طرح هستند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با هدف حل این مشکل دیدارهایی جداگانه با وزیران وزارتخانه های متبوع داشتم که مقرر شد تا نمایندگان آن ها در هیئت مدیره پتروشیمی با افزایش سرمایه و اجرای فاز دوم موافقت کنند و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستاریم مقدمات اجرای این طرح را فراهم کند.

خباز خاطرنشان کرد: سهم خراسان شمالی از تسهیلات طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری حدود ۳۷۰ میلیارد تومان بوده که ۷۰ درصد آن یعنی ۲۶۳ میلیارد تومان به استان ابلاغ و افزون بر ۱۳۱ میلیارد تومان آن یعنی ۵۰ درصد سهم ابلاغ شده به بانک ها تخصیص یافته است لذا خواستار ابلاغ و تخصیص باقیمانده آن هستیم.

وی تاکید کرد:  در روند بررسی طرح های اشتغال روستایی باید افراد به طور کامل توجیه شوند و اگر طرحی توجیه اقتصادی ندارد در همان ابتدای کار به فرد اعلام شود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.