در چند دوره شورای شهر مشهد بود که طرح ساماندهی زمین‌هایی که شامل ماده ۱۱۰ می‌شدند و برای مدت ۶ ماه بایر افتاده و بلااستفاده بودند، بعد از اخطاری که برای صاحبان آن‌ها صادر می‌شد، تبدیل به فضای سبز یا زمین ورزشی می‌شدند. این موضوع با استقبال خوب مردم مواجه شد.

بازار میوه در مجموعه ورزشی فروردین!

با استفاده از ماده ۱۱۰ و با تدبیر خوبی که درحوزه مدیریت ورزش همگانی اندیشیده شد، خیلی از محلات مشهد صاحب زمین‌های ورزشی روباز و با تجهیزات مناسب شدند که مالک بخشی از این زمین‌ها نیز شهرداری بود.

این زمین‌های ورزشی که برخی از آن‌ها به مجموعه‌های کوچک ورزشی تبدیل شده بودند در مدت خیلی کوتاهی مورد استقبال علاقه‌مندان به ورزش در محلات واقع شدند و به نوعی تبدیل به پاتوقی برای فعالیت‌های ورزشی جوانان هر محله شدند. دلیل این استقبال نیز بیشتر به قابل دسترس بودن آن‌ها و رایگان بودنشان برمی‌گشت. درحال حاضر نیز کمتر محله‌ای را می‌توان در مشهد یافت که از وجود اینچنین زمین‌هایی بی‌بهره باشد. مجموعه ورزشی فروردین واقع در بولوار امامیه در نزدیکی چهارراه مخابرات قاسم آباد مشهد ازجمله همین مجموعه‌های ورزشی است که بعد از تجهیز و آماده سازی‌اش در سال‌های گذشته، مورد استفاده تعداد زیادی از ورزشکاران این محله بوده است؛ طوری که جوانان این منطقه خیالشان از داشتن فضای ورزشی مناسب، در دسترس و رایگان راحت بود، اما مدتی است که ورزشکاران و جوانان این محله دیگر نمی‌توانند از وجود چنین فضای ورزشی بهره مند شوند چراکه شهرداری در اقدامی قابل تأمل این مجموعه ورزشی را عملاً تعطیل و به بازار میوه و تره بار تبدیل کرده است!

  ورزشکارانی که از محله به تیم ملی رسیدند

یکی از جوانان محله چهارراه مخابرات درخصوص این اقدام می‌گوید: وجود مجموعه ورزشی فروردین برای جوانان اینجا نعمت بزرگی بود چراکه اوقات فراغت ما اکثراً در همین زمین سپری می‌شد. خیلی از دوستان ورزشکار ما از همین زمین توانسته‌اند به سطوح بالای ورزشی برسند و صاحب مقام در استان، کشور و حتی رقابت‌های بین المللی شوند. واقعاً برای آن هایی که این تصمیم را گرفته‌اند و جوانان این محله را از داشتن زمین ورزشی محروم ساختند، متأسفم. آن‌ها با این اقدام نشان دادند که درآمدزایی برای شهرداری از ایجاد فضای سالم برای جوانان اهمیت بیشتری دارد!

  ارجحیت غرفه میوه و مواد پروتئینی بر سلامت مردم!

مرد میانسالی در مواجهه با پرسش ما درخصوص سرنوشت مجموعه ورزشی فروردین می‌گوید: وجود این مجموعه ورزشی برای ما خیلی خوب بود چراکه من و فرزندانم براحتی در اوقات بیکاری می‌توانستیم در اینجا به ورزش بپردازیم. نکته جالب اینکه طی سالیانی که اینجا زمین ورزشی بود، ما گروه‌های ورزشی زیادی با بقیه هم محلی‌هایمان تشکیل داده بودیم و رقابت‌های ورزشی برنامه ریزی شده‌ای را هم برگزار می‌کردیم و رقابت سالم و دوستانه‌ای با یکدیگر داشتیم که با برچیده شدن این مجموعه، همه برنامه ریزی‌های ورزشی ما بهم ریخت. سؤال من این است که آیا وجود چند غرفه فروش میوه ارزش و اهمیتش ازسالم زندگی کردن و سالم ماندن مردم بیشتر است؟

یکی از اهالی این محله ضمن گلایه از این اقدام گفت: وجود چنین مجموعه‌ای در محله ما ضمن اینکه بسیاری از جوانان و علاقه‌مندان به ورزش را دور هم جمع کرده بود به دلیل رایگان بودنش کمک زیادی به اقتصاد خانواده‌های ما می‌کرد چراکه ما مجبور نبودیم، هزینه‌های زیاد استفاده از دیگر اماکن ورزشی را بپردازیم و فرزندان ما با خیال راحت و بدون هیچ محدودیتی می‌توانستند از این مجموعه ورزشی استفاده کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.