وزیر امور خارجه قطر در سفر یک روزه به پاکستان با نخست پاکستان دیدار و درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی به رایزنی با وی پرداخت.

گسترش همکاری محور سفر وزیر امور خارجه قطر به پاکستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در سفر یک روزه به پاکستان با «عمران خان» نخست پاکستان دیدار و درباره گسترش همکاری اقتصادی به رایزنی با وی پرداخت.

وی در این دیدار گفت: امیر قطر خواهان افزایش همکاری با پاکستان است و برای هر نوع کمکی جهت رشد و پیشرفت این کشور اعلام آمادگی می‌کند.

نخست وزیر پاکستان نیز ضمن دعوت از قطر جهت سرمایه گذاری در پاکستان، ابراز امیدواری کرد این کشور هر چه سریعتر وعده کار برای صد هزار پاکستانی را عملی کند.

خان ضمن اطمینان از افزایش صادرات پاکستان به قطر گفت امیدوار است حجم تجارت بین دو کشور در سال‌های آینده افزایش داشته باشد.

آل ثانی قبل از این دیدار با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار و درباره گسترش همکاری‌ها به تبادل نظر با وی پرداخت.

در این دیدار قریشی جهت سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، انرژی، بورس و پالایشگاه  از قطر دعوت به عمل آورد.

وی تأکید کرد پاکستان حاضر است نیروی انسانی برای برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر را تأمین کند.

دولت قطر اعلام کرد برای اتباع پاکستانی که خواهان اشتغال در این کشور هستند مرکز اخذ ویزا در پاکستان دایر می‌کند.

قرار است جام جهانی فوتبال 2022 میلادی در قطر برگزار شود و همین موضوع سبب شده فرصت‌های شغلی بیشتری برای اتباع پاکستانی فراهم شود.

چندی پیش وزیر امور خارجه قطر در دیدار با همتای پاکستانی خود پیشنهاد کار برای 100 هزار نفر از اتباع پاکستانی را مطرح کرد.

این دیدار در حاشیه اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد در آمریکا انجام شد.

«سعد شریده الکعبی» مدیر عامل شرکت نفت قطر در دیدار با عمران‌خان از سرمایه‌گذاری بیشتر این شرکت در پاکستان و همکاری برای تأمین سوخت و گاز این کشور خبر داد.

بعد از اینکه کشورهای عربی تصمیم گرفتند تحریم قطر را ادامه دهند این کشور تصمیم گرفت واردات مواد خوراکی از پاکستان را افزایش دهد.

نخست وزیر قطر در دیدار با «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان درخواست کرد نیروی حفاظتی مورد نیاز برای تامین امنیت جام جهانی فوتبال 2022 را برای قطر تامین کند.

مقامات پاکستانی اعلام کردند  قصد دارند با اعزام 20 هزار نیروی نظامی به قطر برای اجرای تدابیر امنیتی با این کشور به توافق برسند.

مناسبات قطر و پاکستان در سال های گذشته بر اساس منافع دو جانبه و همچنین تمایل جدی دو کشور، رو به رشد بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.