خراسان شمالی-سید علی مرتضوی در دیدار با علی قربانی نماینده مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی جامع از آخرین وضعیت ارتباطی شهرستان ها و روستاهای تابعه حوزه انتخابیه نماینده، به اقدامات صورت پذیرفته در جهت بهبود وضعیت ICT شهرستان ها اشاره کرد.

۲۳۵ روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی، سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی در دیدار با علی قربانی نماینده مردم شریف شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان،راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان خراسان شمالی در جایگاه پانزدهم روستاهای دارای ارتباط در بین استانهای کشور قرار دارد و در حوزه انتخابیه مد نظر ، ۹۰ درصد روستاهای این شهرستان ها به تلفن ثابت و ۵۴ روستاها به تلفن همراه  مجهز شده‌اند.

وی افزود: تعداد ۱۵۵روستا از ۴۳۰روستای حوزه انتخابیه، یعنی معادل۳۶ درصد روستاها، تحت پوشش  اینترنت پرسرعت قرار گرفته اند که طی فاز دوم پروژه uso نیز ۲۳۵ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند که با اتمام این پروژه  ۹۱ درصد روستاها تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: نصب و راه اندازی خود پردازهای روستایی نیز از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان است که تاکنون در این حوزه انتخابیه، ۱۶ دستگاه در فاز اول پروژه به بهره برداری رسیده و در فاز دوم پروژه ۵ دستگاه دیگر نیز آماده بهره برداری است.

در ادامه جلسه، علی قربانی نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی،  ضمن تقدیر از خدمات حوزه استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تشکر از همکاری و تلاش‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ به وجود برخی مسائل و مشکلات  آنتن دهی تلفن های همراه اول و ایرانسل در برخی از روستاها اشاره کرد و خواستار رفع این مشکلات شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.